با افزایش ترس از رکود در ایالات متحده، قیمت نفت بیش از 2 درصد سقوط کرد

با افزایش ترس از رکود در ایالات متحده، قیمت نفت بیش از 2 درصد سقوط کرد
آنچه در این مقاله میخوانید

همچنان که نگرانی‌ها از رکود اقتصادی در ایالات متحده بازارهای مالی جهانی را فراگرفته است، قیمت نفت همچنان به روند نزولی خود ادامه می‌دهد. بازار سهام ایالات متحده از روز جمعه تاکنون تقریباً ۵ درصد کاهش داشته و در دو روز معاملاتی اخیر با سقوط شدید مواجه شده است. شاخص‌های داو جونز (Dow Jones)، نزدک (Nasdaq) و S&P 500 در وضعیت قرمز شدیدی قرار دارند و نشانه‌های کمی از بهبود سریع مشاهده می‌شود.

این سقوط، اثر دومینووار را به بازارهای کالا، طلا و ارز نیز گسترش داد. بازار نفت نیز به شدت تحت تأثیر قرار گرفت و قیمت‌ها بیش از ۲ درصد در معاملات روز کاهش یافتند.

قیمت نفت به شدت کاهش یافت

قیمت نفت به شدت کاهش یافت

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) بیش از ۲.۳۸ درصد کاهش یافت و در پایان معاملات روز دوشنبه به ۷۱.۷۷ دلار رسید. علاوه بر این، بهای نفت برنت (Brent) با ۲.۰۸ درصد کاهش به محدوده قیمتی ۷۵.۲۱ دلار رسید. قیمت نفت در حال تجربه نوسانات بالایی است و سرمایه‌گذاران نسبت به ورود به بازار تردید دارند.

xau-usd-gold-2401.jpg

اگر بازار سهام ایالات متحده روز سه‌شنبه با کاهش آغاز شود، احتمالاً قیمت نفت به زیر مرز ۷۰ دلار خواهد رسید. این وضعیت می‌تواند زنگ خطرهایی را در بازارهای کالا به صدا درآورد و به طور غیرمستقیم بر طلا و دلار آمریکا تأثیر بگذارد.

قیمت طلا در مسیر نزولی قرار دارد و ممکن است به زیر مرز ۲,۴۰۰ دلار در هر اونس برسد. نمودار XAU/USD نشان می‌دهد که قیمت طلا در معاملات روز بیش از 7 واحد کاهش یافته است.

dxy-us-dollar-102-97.jpg

علاوه بر این، دلار آمریکا در وضعیت خطرناکی قرار دارد، زیرا شاخص DXY نشان می‌دهد که به 102.99 کاهش یافته است. قیمت نفت با بازارهای کالا مرتبط است و نقش مهمی در عملکرد بازارهای جهانی دارد.

آن چه شرایط را از این هم پیچیده‌تر می‌کند، این است که درگیری بین اسرائیل، فلسطین و ایران در حال افزایش است که می‌تواند باعث نوسانات شدید قیمت نفت شود. چند ماه آینده ممکن است فشار بیشتری بر بخش نفت و گاز وارد شود و خطرات به بازارهای گسترده‌تر کالا نیز سرایت کند.

دیدگاه خود را درباره با افزایش ترس از رکود در ایالات متحده، قیمت نفت بیش از 2 درصد سقوط کرد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.