افزایش چشمگیر صندوق‌های قابل معامله طلای چین

افزایش چشمگیر صندوق‌های قابل معامله طلای چین
آنچه در این مقاله میخوانید

به گزارش ولز فارگو، صندوق‌های قابل معامله در بورس طلای چین (ETF) با افزایش 92 درصدی دارایی‌ها از ابتدای سال 2023 تاکنون، افزایش یافته است.

این بانک گفت که افزایش سرمایه‌گذاری‌های طلا در ETF منعکس‌کننده تقاضای قوی از سوی سرمایه‌گذاران چینی است که به دنبال امنیت در میان عدم اطمینان اقتصادی هستند.

ولز فارگو تأکید می‌کند که دارایی‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله طلای آسیا (ETF) از ژانویه 2023 56 درصد رشد کرده است، که به طور خاص در چین رشد 92 درصدی داشته است.

این افزایش ذخایر طلا با بازدهی 23 درصدی طلا در مدت مشابه همزمان شده است. علاوه بر این، گفته می‌شود که افزایش قابل توجه ذخایر ETF طلای چین بر تغییر گسترده‌تر به سمت دارایی‌های امن با توجه سرمایه‌گذاران به چالش‌های اقتصادی تاکید می‌کند.

محیط اقتصادی چین با ضعف مشخص شده است، به ویژه در بخش املاک، که اعتماد مصرف‌کننده را تحت فشار قرار داده و فرصت‌های سرمایه‌گذاری را محدود کرده است.

ولز فارگو گفت که در نتیجه، طلا در مقایسه با سهام و اوراق قرضه چینی که عملکرد ضعیفی دارند، جذاب‌تر شده است. تا به امروز، طلا از هر دو شاخص ترکیبی شانگهای و شاخص اوراق قرضه کل بلومبرگ چین بهتر عمل کرده است و جذابیت آن را برای سرمایه‌گذاران تقویت کرده است.

ولز فارگو افزایش دارایی‌های ETF طلا را به این فشار اقتصادی نسبت می‌دهد و پیش‌بینی می‌کند که سرمایه‌گذاران چینی به افزایش تقاضا برای طلا ادامه دهند. یادداشت این بانک نشان می‌دهد که مبارزات اقتصادی مداوم و بازدهی ضعیف در سایر بازارهای مالی، سرمایه‌گذاران را به سمت طلا به عنوان یک دارایی محافظ و سودآور سوق می‌دهد.

با نگاهی به آینده، ولز فارگو همچنان نسبت به قیمت طلا خوش‌بین است و پیش‌بینی می‌کند که تا سال 2025 افزایش یابد و هدف پایان سال 2400 تا 2500 دلار در هر اونس را پیش‌بینی می‌کند.

دیدگاه خود را درباره افزایش چشمگیر صندوق‌های قابل معامله طلای چین بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.