تولیدکننده برتر طلا در آفریقا از معادن کوچک برای پالایشگاه بهره می‌برد

تولیدکننده برتر طلا در آفریقا از معادن کوچک برای پالایشگاه بهره می‌برد
آنچه در این مقاله میخوانید

غنا، بزرگترین تولیدکننده طلا در آفریقا، یک پالایشگاه جدید افتتاح کرد تا از منابع طبیعی خود بهره بیشتری ببرد.

پالایشگاه سلطنتی طلای غنا (Royal Ghana Gold Refinery) قصد دارد روزانه ۴۰۰ کیلوگرم طلا تصفیه کند. ماده خام عمدتاً از معادن کوچک و سنتی تهیه می‌شود که به‌طور رسمی یک‌سوم از تولید سالانه حدود ۴ میلیون اونس طلا در غنا را تشکیل می‌دهند. همچنین مقدار زیادی طلا به‌طور غیرقانونی توسط معدن‌کارانی که به‌طور محلی به نام “گالامسی” (galamsey) شناخته می‌شوند، تولید و از غنا قاچاق می‌شود، که مقدار دقیق آن مشخص نیست.

ارنست ادیسون (Ernest Addison)، رئیس بانک غنا، گفت:

“این پالایشگاه نقش مهمی در کاهش قاچاق طلا، که طی سال‌ها چالشی بزرگ برای کشور بوده است، ایفا خواهد کرد و بازاری آماده برای معدن‌کاران سنتی و کوچک فراهم می‌کند.”

او اضافه کرد: “این پالایشگاه طلا می‌تواند انگیزه قاچاق را کاهش داده و به ترویج شفافیت و پاسخگویی در تجارت طلا کمک کند.”

به گفته مقامات دولتی، شرکت رُزی رویال مینرالز (Rosy Royal Minerals Ltd.) از هند ۸۰ درصد از مالکیت این پالایشگاه را در اختیار دارد و بانک مرکزی غنا مالک باقی‌مانده آن است.

این پالایشگاه جدیدترین گام در جهت رسمی‌سازی استخراج طلا توسط معدن‌کاران سنتی و کوچک در غنا است. ادیسون اعلام کرد که بانک مرکزی غنا به عنوان بخشی از برنامه‌ای که در سال ۲۰۲۱ آغاز شد، برای افزایش ذخایر ارزی غنا، طلا به ارزش ۵ میلیارد دلار از معدن‌کاران کوچک خریداری کرده است. بسیاری از کشورهای دیگر آفریقایی مانند اوگاندا و ماداگاسکار نیز این اقدام را دنبال کرده‌اند یا در حال بررسی آن هستند تا ارزهای خود را تقویت کنند.

این برنامه با تلاش گسترده‌تری در سراسر قاره آفریقا نیز هماهنگ است که هدف آن افزودن ارزش به منابع طبیعی قبل از صادرات آن‌ها به منظور دستیابی به پاداش‌های اقتصادی بیشتر است.

محمد امین آدم (Mohammed Amin Adam)، وزیر دارایی غنا، اظهار داشت: “عدم موفقیت ما در اضافه کردن ارزش در سراسر زنجیره منابع به این معنا بوده است که نتوانسته‌ایم از مزایای قرار گرفتن در بین ۱۰ تولیدکننده برتر طلا در جهان به‌درستی بهره‌برداری کنیم.”

تاریخچه استخراج طلا در غنای امروزی، که تحت حکومت استعماری بریتانیا به عنوان ساحل طلا (Gold Coast) شناخته می‌شد، به قرن‌ها پیش برمی‌گردد.

دولت غنا همچنین در حال مذاکره با انجمن بازار شمش لندن (London Bullion Market Association)، که طلای استخراج شده به‌صورت مسئولانه را تأیید می‌کند، است تا بازار گسترده‌تری برای معدن‌کاران کوچک خود فراهم کند.

اریک سانتنگ (Eric Santeng)، یکی از مدیران پالایشگاه سلطنتی طلای غنا (Royal Ghana Gold)، بدون اشاره به جدول زمانی مشخصی گفت: “اگر سخت کار کنیم، می‌توانیم به وضعیت انجمن بازار شمش لندن دست یابیم. این وضعیت در دسترس ما است، اما نیازمند تلاش هماهنگ همه است.”

قرار گرفتن پالایشگاه جدید در فهرست تحویل خوب (Good Delivery List) انجمن بازار شمش لندن (LBMA) تجارت این طلا را آسان‌تر می‌کند، چون با استانداردهای سخت‌گیرانه منبع‌یابی که توسط برخی از بزرگترین خریداران جهانی رعایت می‌شود، مطابقت خواهد داشت.

دیدگاه خود را درباره تولیدکننده برتر طلا در آفریقا از معادن کوچک برای پالایشگاه بهره می‌برد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.