قیمت بیت کوین به زیر 59 هزار دلار سقوط کرد

قیمت بیت کوین به زیر 59 هزار دلار سقوط کرد
آنچه در این مقاله میخوانید

در روز یکشنبه، قیمت بیت ‌کوین به زیر ۶۰,۰۰۰ دلار سقوط کرد و حتی بیشتر از آن، به زیر محدوده ۵۹,۰۰۰ دلار رسید. قیمت این ارز دیجیتال پیشرو پس از این که قبلاً در همان روز به بالاترین سطح ۶۱,۸۶۸ دلار دست یافته بود، به پایین‌ترین سطح روزانه ۵۸,۳۱۵ دلار رسید.

دوره سقوط ارزهای دیجیتال: پوزیشن‌های خرید در سقوط روز یکشنبه دچار مشکل شدند

آمارها نشان می‌دهد که بازار گسترده‌تر ارزهای دیجیتال طی ۲۴ ساعت گذشته با کاهش ۳.۱۸ درصدی مواجه شده و ارزش کل آن به ۲.۰۶ تریلیون دلار رسیده است. ارزش بیت ‌کوین (BTC) خود در همین مدت ۳.۸ درصد کاهش یافته و در صرافی بیت‌استمپ (Bitstamp) به پایین‌ترین سطح ۵۸,۳۱۵ دلار در ساعت ۵:۱۳ بعد از ظهر به وقت شرقی (EDT) رسید. با این که حجم معاملات جهانی ارزهای دیجیتال نسبت به روز قبل ۷.۵۳ درصد افزایش یافت، اما در مقایسه با هفته قبل همچنان پایین‌تر بود. این افت اخیر در ارزش به مجموع ۱۳.۹ درصد ضرر بیت‌ کوین در مقابل دلار آمریکا طی دو هفته گذشته افزوده است.

 chart BTCUSD
ارزش جفت ارز بیت کوین/ دلار آمریکا (BTC/USD) در Bitstamp در ساعت 5:38 بعد از ظهر. EDT یکشنبه عصر. بیت کوین در حال حاضر با قیمت 58,825 دلار به ازای هر کوین معامله می‌شود

اتریوم (ETH) نیز با کاهش قیمت مواجه شد و پس از آنکه قبلاً به ۲,۷۲۰ دلار دست یافته بود، به پایین‌ترین سطح ۲,۵۴۰ دلار رسید. تا ساعت ۵:۱۵ بعد از ظهر به وقت شرقی روز یکشنبه، اتریوم در سطح ۲,۵۶۸ دلار معامله می‌شد. در میان ده ارز دیجیتال برتر بر اساس ارزش بازار، تون‌ کوین (TON) بیشترین ضربه را متحمل شد و ارزش آن ۷.۵ درصد کاهش یافت، پس از آن XRP با ۶.۵ درصد کاهش و سولانا (SOL) که حدود ۵.۷۳ درصد افت داشت، در رده‌های بعدی قرار گرفتند. با نزدیک شدن به عصر روز یکشنبه، قیمت‌ها در سراسر بازار ناپایدار باقی ماند و فشار فروش افزایش یافت.

امروز روز سختی برای بسیاری از معامله‌گران در بازارهای مشتقات ارزهای دیجیتال بود، چون تعداد قابل‌توجهی از پوزیشن‌های خرید از بین رفتند. بر اساس داده‌های سایت coinglass.com، ۵۴,۷۴۴ معامله‌گر با تسویه حساب‌های اجباری مواجه شدند و مجموع میزان تسویه‌ها تا ساعت ۵:۱۵ بعد از ظهر به وقت شرقی (EDT) به ۱۳۲.۴۹ میلیون دلار رسید. از این مبلغ، ۱۰۲.۳۳ میلیون دلار مربوط به پوزیشن‌های خرید بود که از این میان ۲۵.۹۵ میلیون دلار به معاملات بیت ‌کوین (BTC) اختصاص داشت. پوزیشن‌های خرید اتریوم (ETH) منجر به ضرر ۲۲.۸۴ میلیون دلاری شد، در حالی که سولانا (SOL) ۸.۳۷ میلیون دلار در تسویه‌های اجباری پوزیشن‌های خرید از دست داد. بزرگ‌ترین تسویه یک‌جا در صرافی Okx اتفاق افتاد، جایی که یک معامله اتریوم منجر به ضرر ۲.۱۷ میلیون دلاری شد.

نظر شما در مورد ضرر بازار رمزارزها در روز یکشنبه چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره قیمت بیت کوین به زیر 59 هزار دلار سقوط کرد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.