مدیر عامل سابق بانک به دلیل کلاهبرداری 47 میلیون دلاری رمزارزها به زندان محکوم شد

مدیر عامل سابق بانک به دلیل کلاهبرداری 47 میلیون دلاری رمزارزها به زندان محکوم شد
آنچه در این مقاله میخوانید

مدیرعامل سابق بانک ورشکسته Heartland Tri-State به دلیل اختلاس بیش از 47 میلیون دلار در یک طرح کلاهبرداری رمزارزها که منجر به فروپاشی بانک شد، به بیش از 24 سال زندان محکوم شد. او وجوه سرقت شده را به کیف‌پول‌های رمزارزی مرتبط با یک کلاهبرداری به نام “قصابی خوک” منتقل کرد که منجر به از دست رفتن 9 میلیون دلار از سرمایه‌گذاران و زیانی معادل 47.1 میلیون دلار شد که توسط شرکت بیمه سپرده‌های فدرال (FDIC) پوشش داده شد.

مدیرعامل سابق به دلیل اختلاس 47.1 میلیون دلار در کلاهبرداری رمزارزها، به 293 ماه زندان محکوم شد

وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) روز دوشنبه اعلام کرد که شان هانس (Shan Hanes)، مدیرعامل سابق بانک هارتلند تری-استیت (Heartland Tri-State Bank) (HTSB)، “به دلیل سوءاستفاده از موقعیت سابق خود به عنوان مدیرعامل (CEO) یک بانک برای اختلاس ده‌ها میلیون دلار در یک طرح رمزارزی که منجر به فروپاشی بانک و از دست رفتن کامل سرمایه برای سرمایه‌گذاران شد، به ۲۹۳ ماه زندان محکوم شد.”

اقدامات هانس باعث ورشکستگی بانک هارتلند تری-استیت (Heartland Tri-State Bank) شد که به زیان ۹ میلیون دلاری برای سرمایه‌گذاران و زیان ۴۷.۱ میلیون دلاری منجر شد که توسط شرکت بیمه سپرده‌های فدرال (FDIC) پوشش داده شد. جاستین آر. باندی (Justin R. Bundy)، مأمور ویژه مسئول، اظهار داشت:

“شان هانس امروز به دلیل نقش خود در یک طرح اختلاس ۴۷.۱ میلیون دلاری که در نهایت باعث فروپاشی بانک هارتلند تری-استیت (Heartland Tri-State Bank) شد، محکوم شد.”

مدیر اجرایی سابق ۵۳ ساله، به اختلاس ۴۷.۱ میلیون دلار از بانک هارتلند تری-استیت (HTSB) از طریق ۱۱ انتقال وجه بین ماه‌های مه و جولای ۲۰۲۳ اعتراف کرد. او این وجوه را به کیف‌پول‌های رمزارزی مرتبط با یک کلاهبرداری معروف به “قصابی خوک” منتقل کرد. این نوع طرح کلاهبرداری معمولاً شامل فریب قربانیان برای سرمایه‌گذاری در فرصت‌های جعلی رمزارزها است که در نهایت منجر به سرقت پول می‌شود. وجوه به چندین حساب رمزنگاری منتقل شد که توسط اشخاص ثالث ناشناس کنترل می‌شدند، که این امر ردیابی آن‌ها را دشوار می‌کند.

استفن سایرس (Stephen Cyrus)، مأمور ویژه مسئول دفتر میدانی FBI در کانزاس سیتی، توضیح داد: “آقای هانس به‌عنوان مدیرعامل بانک هارتلند تری-استیت (Heartland Tri-State Bank)، از اعتماد و اطمینان جامعه الکهارت (Elkhart)، کانزاس برخوردار بود، اما او این اعتماد را از بین برد. او سعی کرد با اختلاس وجوه از بانک به نفع مالی خود عمل کند. ایده او برای ثروتمند شدن سریع، در واقعیت، یک طرح کلاهبرداری قصابی خوک بود. دخالت او در این طرح در نهایت منجر به فروپاشی بانک شد. وظیفه او و بانک محافظت از مشتریان خود و شناسایی کلاهبرداری‌ها بود – نه مشارکت در آن‌ها.”

کیت ئی. بروباچر (Kate E. Brubacher)، دادستان ایالات متحده، تأکید کرد که طرح هانس (Hanes) نه تنها به بانک و سرمایه‌گذاران آن خیانت کرد، بلکه اعتماد به سیستم مالی را نیز تضعیف نمود. او اظهار داشت:

“طمع شان هانس (Shan Hanes) هیچ حد و مرزی نمی‌شناخت… شان هانس (Shan Hanes) نه تنها به بانک هارتلند (Heartland Bank) و سرمایه‌گذاران آن خیانت کرد، بلکه طرح‌های غیرقانونی او نیز اعتماد به مؤسسات مالی را به خطر انداخت.”

نظر شما در مورد حکم زندان ۲۹۳ ماهه شان هانس و تاثیر اقدامات او چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره مدیر عامل سابق بانک به دلیل کلاهبرداری 47 میلیون دلاری رمزارزها به زندان محکوم شد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.