پیتر شیف در مورد بحران دلار آمریکا و سقوط اقتصادی هشدار داد

پیتر شیف در مورد بحران دلار آمریکا و سقوط اقتصادی هشدار داد
آنچه در این مقاله میخوانید

پیتر شیف (Peter Schiff)، اقتصاددان و مدافع طلا، نسبت به کاهش قابل توجه شاخص دلار آمریکا هشدار داده و گفته است که این وضعیت می‌تواند “بحران دلار آمریکا را به وجود آورده، اقتصاد را دچار سقوط کرده و باعث افزایش شدید قیمت‌های مصرف‌کننده و نرخ بهره بلندمدت شود.” شیف همچنین نسبت به افزایش تورم و رکود تورمی هشدار داده و تأثیر آن بر قیمت‌های مصرف‌کننده و نرخ بهره را مورد تاکید قرار داده است. او از استراتژی‌های فعلی فدرال رزرو انتقاد کرده و نسبت به کاهش نرخ بهره هشدار داده است.

پیتر شیف پیش‌بینی بحران اقتصادی را با کاهش ارزش دلار و افزایش قیمت طلا مطرح می‌کند

پیتر شیف (Peter Schiff)، اقتصاددان و مدافع طلا، این هفته در چندین پست در پلتفرم رسانه اجتماعی ایکس (X) دیدگاه‌های خود را درباره اقتصاد ایالات متحده و دلار به اشتراک گذاشت. او تاکید کرد که قیمت طلا برای دومین هفته متوالی بالاتر از ۲,۵۰۰ دلار بسته شده است، در حالی که شاخص دلار آمریکا به پایین‌ترین سطح ۱۳ ماهه خود رسیده است که می‌تواند نشان‌دهنده یک تحول اقتصادی باشد.

شیف در روز جمعه در ایکس نوشت: “شاخص دلار در سطح ۱۰۰.۶۷ بسته شد. این شاخص به راحتی می‌تواند تا پایان سال به زیر ۹۰ سقوط کند و به پایین‌ترین سطح ۲۰۲۰ نزدیک شود.” وی هشدار داد:

“فکر می‌کنم این شاخص به پایین سطح در سال ۲۰۲۵ کاهش خواهد یافت که منجر به بحران دلار آمریکا، سقوط اقتصاد، و افزایش شدید قیمت‌های مصرف‌کننده و نرخ‌های بهره بلندمدت خواهد شد.”

این اقتصاددان در پست دیگری در پلتفرم ایکس (X) در روز جمعه اظهار داشت: “شاخص دلار آمریکا به تازگی به پایین‌ترین سطح ۱۳ ماهه خود سقوط کرد. ‘قدرت’ دلار دلیل اصلی کاهش تورم سال به سال از ۹ درصد به ۳ درصد است. به طرز عجیبی، فدرال رزرو از ‘تورم پایین’ به عنوان بهانه‌ای برای کاهش نرخ بهره استفاده می‌کند، اما کاهش نرخ بهره باعث سقوط دلار و افزایش شدید تورم خواهد شد”.

شیف روز چهارشنبه در ایکس به اشتراک گذاشت : “شاخص دلار آمریکا به تازگی به پایین‌ترین سطح جدید در سال ۲۰۲۴ رسید. آخرین باری که شاخص دلار این‌قدر پایین معامله می‌شد، دسامبر ۲۰۲۳ بود”. در حالی که شیف خاطرنشان می‌کرد: “شاخص دلار هنوز نسبتا بالا است”، هشدار داد:

“اما به نظر می‌رسد که در آستانه یک سقوط کامل است.”

شیف همچنین اعلام کرد که تضعیف دلار می‌تواند مشکلات اقتصادی آمریکا را تشدید کند، چون با کاهش ارزش دلار، تسهیل در پرداخت بدهی‌های دلاری ممکن می‌شود، اما به قیمت افزایش تورم و کاهش قدرت خرید مصرف‌کنندگان. او تاکید کرد که در حالی که دلار ارزش خود را از دست داده است، قیمت طلا افزایش یافته که نشان‌دهنده نگرانی‌های بازار نسبت به سیاست‌های فدرال رزرو است. شیف از فدرال رزرو به خاطر اشتباهات سیاستی انتقاد کرد و اظهار داشت که کاهش نرخ بهره در حال حاضر شرایط اقتصادی را بدتر خواهد کرد.

نظر شما در مورد پیش‌بینی پیتر شیف از وقوع یک بحران اقتصادی بالقوه به دلیل تضعیف دلار و افزایش تورم چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره پیتر شیف در مورد بحران دلار آمریکا و سقوط اقتصادی هشدار داد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.