قطعی برق در شهرک‌های صنعتی تهران منجر به اعتراضات خیابانی شد

قطعی برق در شهرک‌های صنعتی تهران منجر به اعتراضات خیابانی شد
آنچه در این مقاله میخوانید

با ادامه قطعی‌های برق در شهرهای مختلف ایران به دلیل کمبود برق، مهدی بستانچی (Mehdi Bastanchi)، رئیس شورای هماهنگی شهرک‌های صنعتی، اعلام کرد که قطع برق در برخی مناطق صنعتی تهران منجر به اعتراضات خیابانی شده است.

روز دوشنبه، ۲۶ آگوست (5 شهریور)، بستانچی نوشت:

«دیروز در شهرک صنعتی خاوران به دلیل قطع برق اعتراضات خیابانی رخ داد.»

این مقام صنعتی در حساب خود در ایکس افزود که برق شهرک خاوران، که «بزرگ‌ترین شهرک صنعتی تهران» است، روز دوشنبه قطع شد و قرار است از روز سه‌شنبه به مدت ۲۴ ساعت دیگر قطع شود.

در هفته‌های اخیر، گزارش‌های متعددی درباره تعطیلی دو هفته‌ای برخی کارخانه‌ها در مشهد به درخواست اداره برق و تعطیلی برخی شیفت‌ها در شهرک‌های صنعتی تهران منتشر شده است. برخی از این گزارش‌ها توسط مقامات دولتی تکذیب یا اصلاح شده‌اند.

چند روز پیش، صمد حسن‌زاده (Samad Hassanzadeh)، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران، اعلام کرد که قطعی برق در واحدهای تولیدی باعث اختلال در فعالیت‌های بخش خصوصی شده است.

بستانچی نیز در آخرین پیام خود اعلام کرد که صنایع کوچک و متوسط در شهرک‌های صنعتی «در حال نابودی» هستند.

در همین حال، روز دوشنبه، توانیر، شرکت ملی برق ایران، اعلام کرد که به دلیل گرمای شدید، که «در ۵۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است»، تمام مصرف‌کنندگان برق باید مصرف خود را ۱۰ درصد کاهش دهند.

سال گذشته، کسری تأمین برق در ایران ۱۶ درصد بود، اما امسال این رقم به ۲۲ درصد افزایش یافته است. رئیس سندیکای برق ایران همچنین هشدار داد که کمبود برق می‌تواند در دهه آینده به ۳۷ درصد برسد.

آمارهای رسمی وزارت نیرو نشان می‌دهد که ۱۳ درصد از برق تولید شده در کشور در شبکه انتقال و توزیع فرسوده و کهنه از دست می‌رود. این رقم قابل‌توجه معادل ۴۰ درصد از کل مصرف برق خانگی کشور است.

دیدگاه خود را درباره قطعی برق در شهرک‌های صنعتی تهران منجر به اعتراضات خیابانی شد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.