رئیس جمهور فرانسه “اطلاعات نادرست” در مورد دستگیری پاول دوروف را رد کرد

رئیس جمهور فرانسه "اطلاعات نادرست" در مورد دستگیری پاول دوروف را رد کرد
آنچه در این مقاله میخوانید

امانوئل مکرون (Emmanuel Macron)، رئیس‌جمهور فرانسه (France)، آن چه را که به ‌عنوان «اطلاعات نادرست» درباره دستگیری پاول دوروف (Pavel Durov)، مدیرعامل تلگرام (Telegram) مطرح شده، نادیده گرفت. مکرون در یک پست در شبکه‌های اجتماعی تأکید کرد که این دستگیری بخشی از یک تحقیقات قضایی است و آن چنان که برخی گزارش‌ها ادعا کرده بودند، «به هیچ‌وجه یک تصمیم سیاسی» نبوده است.

اظهارنظر امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، درباره دستگیری پاول دوروف، مدیرعامل تلگرام: “این موضوع به قضات واگذار شده تا در مورد آن تصمیم بگیرند

امانوئل مکرون (Emmanuel Macron)، رئیس‌جمهور فرانسه، مسئولیت خود را در رابطه با دستگیری اخیر پاول دوروف (Pavel Durov)، بنیان‌گذار و مدیرعامل تلگرام (Telegram)، یک اپلیکیشن محبوب پیام‌رسانی و توزیع محتوا، روشن کرد. مکرون در شبکه‌های اجتماعی به رد آن چه «اطلاعات نادرست» درباره اقدامات قانونی علیه دوروف و دخالت خود در این فرآیند نامید، پرداخت.

مکرون تأکید کرد که دستگیری دوروف بخشی از یک تحقیقات قضایی به رهبری دستگاه قضایی کشور بوده و او هیچ نقشی در آن نداشته است. وی اعلام کرد:

«دستگیری رئیس تلگرام در خاک فرانسه به عنوان بخشی از یک تحقیقات قضایی در حال انجام صورت گرفته است. این به هیچ وجه یک تصمیم سیاسی نیست. این موضوع به قضات واگذار شده تا در مورد آن تصمیم بگیرند.»

مکرون توضیح داد که در یک دولت مبتنی بر حاکمیت قانون، این‌گونه فرآیندها پیش می‌رود. مکرون تأکید کرد که آزادی‌ها در چارچوب قانونی حفظ شده تا از شهروندان محافظت شود و به حقوق اساسی آنها احترام گذاشته شود.

علاوه بر این، مکرون (Emmanuel Macron) با بیان این که فرانسه «عمیقاً به آزادی بیان و ارتباطات، نوآوری و روحیه کارآفرینی متعهد است» و همچنان متعهد باقی خواهد ماند، سخنان خود را به پایان رساند.

اظهارات مکرون با شک و تردید از سوی برخی اعضای صنعت ارزهای دیجیتال مواجه شد. کریس پاولوفسکی (Chris Pavlovski)، مدیرعامل پلتفرم توزیع ویدئو آنلاین رامبل (Rumble)، که با دولت فرانسه در دادگاه درگیر است، پس از ترک اروپا به شدت از موضع مکرون انتقاد کرد. او اظهار داشت: «اکنون رهبران جهان تظاهر می‌کنند که به آزادی بیان متعهد هستند، در حالی که من اسنادی دارم که خلاف این را نشان می‌دهد. جسارت رهبران جهان در دروغ گفتن به شیوه‌ای که انجام می‌دهند، خون مرا به جوش می‌آورد.»

نظر شما درباره اظهارات امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، در مورد دستگیری پاول دوروف چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره رئیس جمهور فرانسه “اطلاعات نادرست” در مورد دستگیری پاول دوروف را رد کرد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.