کوین بیس نکاتی را برای محافظت در برابر کلاهبرداری‌های رمزارزها به اشتراک گذاشت

کوین بیس نکاتی را برای محافظت در برابر کلاهبرداری‌های رمزارزها به اشتراک گذاشت
آنچه در این مقاله میخوانید

صرافی ارز دیجیتال کوین ‌بیس (Coinbase) از هفته آگاهی‌بخشی در مورد کلاهبرداری‌های دولت استرالیا حمایت می‌کند و بر اهمیت آموزش مصرف‌کنندگان برای مقابله با تقلب تأکید دارد. مدیرعامل منطقه‌ای کوین‌بیس در آسیا و اقیانوسیه (APAC) نکاتی، مانند تأیید آدرس‌های اینترنتی و استفاده از احراز هویت دو مرحله‌ای، را برای سرمایه‌گذاران ارائه داد تا خود را از کلاهبرداری‌ها محافظت کنند. او اظهار داشت: «متأسفانه، افراد سوءاستفاده‌گر قرن‌هاست که وجود دارند و به این زودی‌ها از بین نمی‌روند

حمایت کوین ‌بیس از ابتکار آگاهی‌بخشی در مورد کلاهبرداری‌ها در میان افزایش طرح‌های تقلب پیچیده

صرافی ارز دیجیتال کوین ‌بیس (Coinbase) حمایت قوی خود را از هفته آگاهی‌بخشی در مورد کلاهبرداری‌های دولت استرالیا که از ۲۶ تا ۳۰ اوت (5 تا 9 شهریور) برگزار می‌شود، اعلام کرد و بر نقش حیاتی آموزش مصرف‌کنندگان در مبارزه با تقلب تأکید کرد.

جان او‌لوفلن (John O’Loghlen)، مدیرعامل منطقه‌ای کوین ‌بیس در آسیا و اقیانوسیه (APAC)، اعلام کرد که در حالی که فعالیت‌های غیرقانونی کمتر از ۰.۳۴ درصد از تراکنش‌های رمزنگاری‌شده در سطح جهان را تشکیل می‌دهد، کلاهبرداران به‌طور فزاینده‌ای گروه‌های خاصی مانند افراد مسن استرالیایی را از طریق طرح‌های پیچیده هدف قرار می‌دهند. او تأکید کرد که شفافیت ارزهای دیجیتال جذابیت آن‌ها را نسبت به سیستم‌های مالی سنتی برای مجرمان کمتر می‌کند. در بیانیه‌ای، او‌لوفلن راهنمایی‌های مشخصی برای استرالیایی‌ها در خصوص حفاظت از خود در برابر کلاهبرداری‌ها ارائه کرد. او اظهار داشت:

«استرالیایی‌ها می‌توانند چند کار انجام دهند تا خود را از کلاهبرداری‌ها محافظت کنند. اولین کار این است که سرعت خود را کاهش دهند؛ صبور باشند و هنگام بررسی درخواست‌های فوری از فرستندگان ناشناس یا ناخواسته، دقت بیشتری به خرج دهند.»

او در ادامه گفت: «اطمینان حاصل کنید که از URL صحیح وبسایت استفاده می‌کنید و دوباره بررسی کنید که وبسایت معتبر است. به URLها نگاه کنید و مطمئن شوید که در آدرس وب هیچ غلط املایی یا اشتباه تایپی وجود ندارد. احراز هویت دو مرحله‌ای نیز یک لایه بیشتر از امنیت را فراهم می‌کند؛ در این میان، کلیدهای امنیتی سخت‌افزاری امن‌ترین هستند و پس از آن اپلیکیشن‌های احراز هویت قرار دارند. اگر فکر می‌کنید که حساب کاربری شما مورد حمله قرار گرفته است، می‌توانید آن را قفل کنید و با تیم پشتیبانی برای کمک تماس بگیرید.»

علیرغم درصد پایین معاملات غیرقانونی ارزهای دیجیتال، او‌لوفلن تأکید کرد که مجرمان همواره از روش‌های پیچیده‌تری استفاده می‌کنند. او تأکید کرد: «متأسفانه، افراد بدخواه قرن‌هاست که وجود دارند و به این زودی‌ها از بین نخواهند رفت.»

مدیرعامل Coinbase بر لزوم همکاری مستمر بین دولت و صنعت ارزهای دیجیتال برای حفاظت از مصرف‌کنندگان تأکید کرد.

او توضیح داد: «در جلسه‌ای با پلیس فدرال استرالیا، درباره‌ی حملات فیشینگ که همچنان یک نوع کلاهبرداری رایج و مداوم علیه استرالیایی‌ها هستند، بحث کردیم و به بررسی مواردی که برای مقابله با این تهدیدات نیاز است، پرداختیم.» وی افزود: «این حملات به طور فزاینده‌ای پیچیده‌تر می‌شوند. این حملات به طور خاص افرادی از جامعه را هدف قرار می‌دهند که آسیب‌پذیرتر هستند، از جمله استرالیایی‌های بالای 65 سال، و از تاکتیک‌هایی مانند کلاهبرداری‌های عاشقانه استفاده می‌کنند تا قربانیان را متقاعد کنند که معاملات تاییدی را امضا کنند و به کلاهبرداران اجازه دهند که وجوه خود را از کیف پول‌هایشان انتقال دهند.»

نظر شما در مورد توصیه‌های کوین بیس در مورد پیشگیری از کلاهبرداری رمزارزها و آموزش مصرف‌کننده چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره کوین بیس نکاتی را برای محافظت در برابر کلاهبرداری‌های رمزارزها به اشتراک گذاشت بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.