گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 14 شهریور 1403

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 14 شهریور 1403
آنچه در این مقاله میخوانید

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 14 شهریور 1403 (4 سپتامبر 2024)

ارزش سهام ایالات متحده امروز در آغاز معاملات کاهش یافت. شاخص نهایی مدیران خرید (PMI) تولید S&P ایالات متحده به ۴۷.۹ رسید که نشان‌دهنده چالش‌های مداوم در این بخش است. شاخص تولید ISM برای ماه آگوست نیز پایین‌تر از انتظارات بود و با ۴۷.۲ ثبت شد، در حالی که پیش‌بینی‌ها عدد ۴۷.۵ را نشان می‌دادند.

با وجود این شاخص‌های ضعیف‌تر، حتی در میان دوره طولانی‌مدت نرخ‌های بهره بالا، داده‌های اخیر اقتصادی از ایالات متحده همچنان قدرت زیربنایی را نشان می‌دهد. این امر باعث شده است که سرمایه‌گذاران انتظارات خود را برای کاهش ۵۰ واحدی در ماه سپتامبر افزایش دهند و سواپ‌های فوروارد در حال حاضر با حدود ۴۰ درصد احتمال چنین حرکتی را پیش‌بینی می‌کنند. با این حال، ما انتظار داریم که فدرال رزرو با کاهش ملایم‌تر ۲۵ واحدی پیش برود. این رویکرد به فدرال رزرو اجازه می‌دهد تا تأثیرات اقتصادی را بهتر ارزیابی کرده و استراتژی خود را در صورت لزوم تنظیم کند، و خطر واکنش بیش از حد به داده‌های اخیر را کاهش دهد.

شاخص دلار در حدود سطح ۱۰۱.۷ قرار داشت، در حالی که بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا به ۳.۸۳ درصد کاهش یافت.

ارزش فلزات پایه امروز کاهش یافتند و دستاوردهای هفته‌های گذشته را جبران کردند. مس در پی پیش‌بینی‌های نزولی تحلیلگران که به کاهش تقاضای چین اشاره داشتند، پیشتاز این کاهش قیمت بود. این امر باعث شد که قیمت مس به زیر سطح قدرتمند ۹,۰۰۰ دلار در هر تن اصلاح شود و به ۸,۹۵۴.۵۰ دلار در هر تن برسد. در حالی که شاهد کاهش اعتماد به بهبود اقتصادی چین هستیم، چشم‌انداز بلندمدت همچنان کسری عرضه/تقاضا را نشان می‌دهد، که باید به حفظ سطح حمایت قدرتمند در ۸,۷۰۰ دلار در هر تن کمک کند.

سایر فلزات نیز این روند را دنبال کردند. قیمت آلومینیوم اکنون در حال آزمایش سطح ۲,۴۰۰ دلار در هر تن است، در حالی که قیمت نیکل به ۱۶,۴۶۲ دلار در هر تن کاهش یافت.

قیمت فلزات گرانبها نیز امروز کاهش یافتند، به طوری که قیمت طلا به ۲,۴۷۹ دلار در هر اونس و قیمت نقره به ۲۷.۸ دلار در هر اونس رسید.

بهای نفت نیز روند نزولی خود را ادامه داد و قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) و برنت (Brent) به ترتیب به ۷۰.۵ دلار در هر بشکه و ۷۳.۹ دلار در هر بشکه کاهش یافتند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 14 شهریور 1403 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.