گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 15 شهریور 1403

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 15 شهریور 1403
آنچه در این مقاله میخوانید

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 15 شهریور 1403 (5 سپتامبر 2024)

با وجود انتشار داده‌های ضعیف‌تر از بازار کار منطقه، ارزش سهام ایالات متحده در آغاز روز کمی افزایش یافت. داده‌های مربوط به بررسی فرصت‌های شغلی و گردش کار (JOLTS) نشان‌دهنده کاهش بیشتر در فعالیت‌های شغلی کشور بود، به طوری که این رقم از 8,184 هزار در ماه گذشته به 7,673 هزار در ماه جولای کاهش یافت؛ این پایین‌ترین سطح از فوریه 2021 است. این روند نشان می‌دهد که کارفرمایان به دلیل عدم اطمینان اقتصادی در استخدام محتاط‌تر شده‌اند.

شاخص دلار به 101.20 بازگشت، در حالی که بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده به زیر سطح 3.8 درصد کاهش یافت.

سواپ‌های فوروارد فدرال رزرو همچنان بر اساس 100 واحد افزایش تا پایان سال قیمت‌گذاری می‌شوند. این داده‌ها پیش از انتشار رقم بسیار مورد انتظار حقوق و دستمزد ارائه می‌شوند، که باید به تقویت احساسات بازار در مورد عملکرد بازار کار در ماه آگوست کمک کند.

در پی روند روز گذشته، معاملات مجموعه فلزات پایه امروز صبح با کاهش قیمت شروع شد. با این حال، کاهش ارزش دلار ضررها را کاهش داد و در نتیجه کاهش متوسطی تا پایان روز به ثبت رسید. آلومینیوم قیمت‌های زیر 2,400 دلار در هر تن را آزمایش کرد اما نتوانست کاملاً زیر این سطح بماند و در نهایت با قیمت 2,396.50 دلار در هر تن بسته شد.

مس به تدریج روند صعودی دیروز خود را کمی معکوس کرد و بهای آن مجدداً به بالای سطح 9,000 دلار در هر تن رسید.

بقیه فلزات پایه تمایلی به سطوح بالاتر نداشتند و ارزش سرب و روی به ترتیب با قیمت‌های 2,020 دلار در هر تن و 2,795.50 دلار در هر تن کاهش یافتند.

ارزش قراردادهای آتی نفت باز هم کاهش یافتند و به پایین‌ترین سطح‌هایی که از فوریه امسال مشاهده نشده بود، رسیدند. این کاهش قیمت ناشی از چشم‌انداز برای تقاضای کم از سوی چین و ایالات متحده و احتمال افزایش عرضه از سوی اوپک پلاس بود. اکنون نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) و برنت (Brent) به ترتیب با قیمت‌های 69 دلار در هر بشکه و 73 دلار در هر بشکه معامله می‌شوند.

به دلیل عدم اطمینان‌های اقتصادی و سیاسی، طلا و نقره در بالاترین محدوده‌های معاملاتی باقی ماندند و در زمان نگارش این گزارش، طلا و نقره به ترتیب با قیمت‌های 2,496 دلار در هر اونس و 28.30 دلار در هر اونس معامله می‌شوند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 15 شهریور 1403 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.