گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 22 شهریور 1403

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 22 شهریور 1403
آنچه در این مقاله میخوانید

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 22 شهریور 1403 (12 سپتامبر 2024)

پس از انتشار داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) که مطابق با انتظارات بود، معاملات سهام ایالات متحده امروز با کاهش ارزش آغاز شد. تورم مربوط به کل کالاها در ماه آگوست به ۲.۵ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت که نسبت به ۲.۹ درصد در ماه جولای کمتر است، در حالی که شاخص قیمت مصرف‌کننده مربوط به کالاها به غیر از مواد غذایی و انرژی در سطح ۳.۲ درصد ثابت ماند.

با وجود کاهش قیمت انرژی، تورم ماهانه به دلیل افزایش هزینه‌های مسکن و خدمات ۰.۲ درصد افزایش یافت. قیمت خانه در ایالات متحده طی سال‌های اخیر به دلیل تقاضای بالا از سوی نسل هزاره‌ها و سرمایه‌گذاران، کمبود خانه‌های موجود، ساخت و ساز جدید محدود، نرخ‌های بالای وام مسکن و کاهش ورود خانه‌های موجود به بازار در حال افزایش است.

فعالان بازارها انتظارات خود را تنظیم کرده‌اند و اکنون یک کاهش ۲۵ واحدی نرخ بهره از سوی فدرال رزرو را در ماه سپتامبر پیش‌بینی می‌کنند که نسبت به گمانه‌زنی‌های قبلی برای کاهش ۵۰ واحدی تغییر کرده است.

شاخص دلار افزایش یافت و سطح ۱۰۱.۸ را آزمایش کرد، در حالی که بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله کاهش یافته و در ۳.۶۳ درصد تثبیت شد.

امروز، با توجه به تغییرات اندک دلار پس از برگزاری مناظره ریاست جمهوری ایالات متحده بین ترامپ (Trump) و هریس (Harris)، معاملات مجموعه فلزات پایه در وضعیتی مطلوب آغاز شد. از آنجا که فعالان بازارها پس از مناظره واکنش عمده‌ای نداشتند، احساسات آرام شد و روند صعودی کاهش یافت.

قیمت آلومینیوم و مس به طور کلی بدون تغییر باقی ماند و به ترتیب، با قیمت ۲,۳۷۰.۵۰ دلار در هر تن و ۹,۰۹۰.۵۰ دلار در هر تن معامله شدند.

قیمت نیکل از سطح ۱۶,۰۰۰ دلار در هر تن عبور کرد و به ۱۶,۱۱۲ دلار در هر تن رسید. بقیه مجموعه فلزات پایه نیز از این روند پیروی کردند.

قیمت طلا امروز نوسان داشت و در حدود ۲,۵۱۵ دلار در هر اونس متغیر بود، در حالی که نقره از روند صعودی فلزات پایه پیروی کرد و با قیمت ۲۸.۵ دلار در هر اونس معامله شد.

قیمت نفت تقریباً بدون تغییر باقی ماند، به طوری که نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) و نفت برنت (Brent) به ترتیب، با قیمت ۶۶.۶ دلار در هر بشکه و ۶۹.۸ دلار در هر بشکه معامله شدند. مجموع موقعیت‌های خرید خالص برای نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) و نفت برنت (Brent) در پایین‌ترین سطح ثبت شده خود قرار دارد، که بیانگر احساسات نزولی در بازار نفت است.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 22 شهریور 1403 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.