لایحه بریتانیا دارایی‌های دیجیتال را به عنوان دارایی شخصی به رسمیت می‌شناسد

لایحه بریتانیا دارایی‌های دیجیتال را به عنوان دارایی شخصی به رسمیت می‌شناسد
آنچه در این مقاله میخوانید

وزارت دادگستری بریتانیا (UK Ministry of Justice) لایحه اموال (دارایی‌های دیجیتال و غیره) (Property (Digital Assets etc) Bill) را معرفی کرده است تا بیت‌ کوین و سایر دارایی‌های دیجیتال را به‌ عنوان اموال شخصی تحت قوانین انگلیس و ولز به رسمیت بشناسد. این لایحه به رهبری هایدی الکساندر (Heidi Alexander)، وزیر دادگستری (Justice Minister)، به عدم قطعیت‌های قانونی پیرامون دارایی‌های دیجیتال پرداخته و اطمینان بیشتری را برای حفاظت از صاحبان در موارد تقلب و اختلافات فراهم می‌کند. این اقدام همچنین بریتانیا را به‌ عنوان پیشگامی در تنظیم مقررات دارایی‌های دیجیتال در سطح جهانی معرفی کرده و اقتصاد و خدمات حقوقی آن را تقویت می‌کند.

بریتانیا لایحه‌ای برای شناسایی قانونی دارایی‌های دیجیتال مطرح می‌کند

دولت بریتانیا (UK government) روز چهارشنبه اعلام کرد که وزارت دادگستری (Ministry of Justice) لایحه اموال (دارایی‌های دیجیتال و غیره) (Property (Digital Assets etc) Bill) را برای روشن‌سازی وضعیت قانونی بیت ‌کوین و سایر دارایی‌های دیجیتال معرفی کرده است. این لایحه که به رهبری هایدی الکساندر (Heidi Alexander)، وزیر دادگستری (Justice Minister) مطرح می‌شود، به دنبال به رسمیت شناختن رسمی دارایی‌های دیجیتال، از جمله ارزهای دیجیتال و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFTs)، به‌عنوان اموال شخصی تحت قوانین انگلیس و ولز است.

این لایحه به عدم قطعیت‌های قانونی پیرامون دارایی‌های دیجیتال می‌پردازد که پیش از این به‌طور قطعی به ‌عنوان اموال طبقه‌بندی نشده بودند، و صاحبان آن‌ها را در اختلافات یا موارد تقلب آسیب‌پذیر می‌کردند. دولت بریتانیا توضیح داد:

“بیت ‌کوین و سایر دارایی‌های دیجیتال می‌توانند تحت قانون پیشنهادی جدید که امروز (۱۱ سپتامبر ۲۰۲۴) در پارلمان معرفی شد، به‌عنوان اموال شخصی در نظر گرفته شوند.”

قانون جدید به قضات کمک خواهد کرد تا در پرونده‌های پیچیده‌ای که دارایی‌های دیجیتال در آن‌ها دخیل هستند، مانند اختلافات مربوط به مالکیت یا درج آن‌ها در توافق‌های طلاق، بهتر قضاوت نمایند. دولت افزود: «قانون جدید همچنین به صاحبان و شرکت‌ها در برابر تقلب و کلاهبرداری حفاظت قانونی ارائه می‌دهد و به قضات کمک می‌کند تا در پرونده‌های پیچیده‌ای که دارایی‌های دیجیتال مورد اختلاف هستند یا بخشی از توافقات می‌باشند، مانند موارد طلاق، بهتر تصمیم‌گیری کنند.»

طبق اعلام دولت بریتانیا :

“این لایحه همچنین اطمینان حاصل می‌کند که بریتانیا با یکی از اولین کشورهایی که این دارایی‌ها را در قوانین به رسمیت می‌شناسد، جایگاه پیشتاز خود را در رقابت جهانی رمزارزها حفظ می‌کند.”

همچنین انتظار می‌رود که این قانون جایگاه حقوقی جهانی بریتانیا را تقویت کرده و اطمینان حاصل کند که قوانین آن با فناوری‌های جدید همگام باقی می‌مانند. الکساندر (Alexander) به مزایای اقتصادی گسترده‌تر تأکید کرد و گفت: «خدمات حقوقی پیشرو ما در جهان بخش حیاتی از اقتصاد ما هستند و به پیشبرد رشد کمک می‌کنند.»

این لایحه پاسخی است به توصیه‌های گزارش کمیسیون حقوقی (Law Commission) در سال ۲۰۲۳، که به سفارش وزارت دادگستری (Ministry of Justice) تهیه شده بود و راه‌هایی را برای به رسمیت شناختن دارایی‌های دیجیتال به عنوان اموال تحت قوانین خصوصی انگلیس و ولز بررسی می‌کرد. بخش حقوقی که هم‌اکنون سالانه ۳۴ میلیارد پوند به اقتصاد کمک می‌کند، با پذیرش این چارچوب حقوقی پیشرفته می‌تواند کسب‌وکارهای بین‌المللی بیشتری را جذب کند. این اقدام به‌ عنوان حرکتی حیاتی برای حفظ نقش بریتانیا در داوری‌های شرکتی و ادغام‌های جهانی در نظر گرفته می‌شود.

نظر شما در مورد این لایحه جدید بریتانیا چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره لایحه بریتانیا دارایی‌های دیجیتال را به عنوان دارایی شخصی به رسمیت می‌شناسد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.