جیمی دیمون، مدیر عامل جی‌پی مورگان، نسبت به خوش‌بینی بازار هشدار داد

جیمی دیمون، مدیر عامل جی‌پی مورگان، نسبت به خوش‌بینی بازار هشدار داد
آنچه در این مقاله میخوانید

جیمی دیمون (Jamie Dimon)، مدیرعامل JPMorgan، هشدار جدی درباره افزایش خطرات ژئوپلیتیکی صادر کرده و اظهار داشته که این خطرات تهدیدات بزرگتری برای ثبات جهانی نسبت به چالش‌های اقتصادی کنونی ایجاد می‌کنند. اظهارات او در پی افزایش تنش‌ها، از جمله حملات به نفتکش‌ها و جنگ ادامه‌دار اوکراین و روسیه، مطرح شده است. دیمون هشدار داد که نباید بیش از حد نسبت به اقتصاد ایالات متحده خوش‌بین بود و توصیه کرد که علی‌رغم اقدامات اخیر فدرال رزرو (Federal Reserve) برای کاهش نرخ بهره، باید رویکردی محتاطانه‌تری در پیش گرفته شود.

هشدار جیمی دیمون درباره افزایش خطرات ژئوپلیتیکی

جیمی دیمون (Jamie Dimon)، مدیرعامل JPMorgan Chase، روز سه‌شنبه هشدار داد که تنش‌های ژئوپلیتیکی در سراسر جهان در حال تشدید است. دیمون در مصاحبه‌ای با CNBC-TV18 ابراز نگرانی کرد که این خطرات ثبات جهانی را تهدید می‌کند و تأکید کرد که این خطرات از دیگر چالش‌های اقتصادی فراتر رفته و می‌تواند تأثیرات شدیدی بر اقتصاد جهانی بگذارد. اظهارات او تقریباً یک سال پس از آن مطرح شد که برای اولین بار خطرات ژئوپلیتیک را به ‌عنوان بزرگترین تهدید جهانی نام برد.

او گفت: «هشدار من درباره تمام مسائل ژئوپلیتیکی است که ممکن است وضعیت اقتصاد را تعیین کند»، و تأکید کرد:

«شرایط ژئوپلیتیک در حال بدتر شدن، و نه بهبود است. خطراتی در تأمین انرژی وجود دارد. خدا می‌داند اگر کشورهای دیگر هم درگیر شوند چه اتفاقی می‌افتد. هم‌اکنون جنگ‌های زیادی در جریان است.»

او به حملات اخیر شبه‌نظامیان حوثی یمن به نفتکش‌ها در دریای سرخ به عنوان نمونه‌ای از خطرات رو به افزایش اشاره کرد. مدیرعامل JPMorgan همچنین به جنگ مداوم اوکراین و روسیه اشاره کرده و از ایالات متحده خواست که برای یک درگیری طولانی‌مدت آماده شود.

با این که دیمون (Dimon) مدت‌هاست نسبت به آینده خوش‌بین است، اما در مورد وضعیت فعلی اقتصاد ایالات متحده محتاط‌تر بود. او گفت: «من در بلندمدت خوش‌بین هستم، اما در کوتاه‌مدت نسبت به افرادی که می‌گویند همه‌چیز عالی خواهد شد، بدبین‌تر هستم.»

با وجود اقدامات اخیر فدرال رزرو (Federal Reserve) برای کاهش نرخ بهره، دیمون همچنان نسبت به محاسبات نادرست اقتصادی که ناشی از خوش‌بینی هستند، بدبین است. او اظهار داشت:

«بازارها در حال ارزیابی شرایط هستند به گونه‌ای که انگار همه‌چیز عالی خواهد بود. من ترجیح می‌دهم در سمت محتاطانه این قضیه باشم.»

نظر شما در مورد هشدار جیمی دیمون، مدیرعامل جی پی مورگان، در مورد خطرات ژئوپلیتیکی و آینده اقتصاد جهانی چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره جیمی دیمون، مدیر عامل جی‌پی مورگان، نسبت به خوش‌بینی بازار هشدار داد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.