نخست وزیر ژاپن باعث کاهش شدید ین شد

نخست وزیر ژاپن باعث کاهش شدید ین شد
آنچه در این مقاله میخوانید

شیگرو ایشیبا، نخست وزیر ژاپن، به دنبال این بود که نشان دهد بانک ژاپن را بر سر سیاست نرخ بهره تحت فشار قرار نمی‌دهد و گفت که با دیدگاه کازوئو اوئدا، رئیس BOJ، همسو است که قبل از ایجاد هر گونه تغییری زمان برای ارزیابی وضعیت بازارها و اقتصاد وجود دارد.

در صحبت با خبرنگاران اواخر پنجشنبه، آخرین اظهارات ایشیبا نشانگر تغییر دیگری در لحن در مورد BOJ است. آنها نشان می‌دهند که جدیدترین رهبر ژاپن هنوز در حال قضاوت در مورد بهترین ارتباط با بازارها است و سعی می‌کند بین به نظر رسیدن او به استقلال بانک مرکزی و حمایت از تسهیل پولی پیش از انتخابات عمومی این ماه فاصله بیندازد.

ایشیبا خاطرنشان کرد که Ueda یک روز قبل در جلسه‌ای بین این دو توضیح داده بود که شرایط پولی همچنان بسیار مساعد است و BOJ زمان زیادی برای ارزیابی تأثیر سیاست‌ها قبل از انجام هرگونه تعدیل دارد.

ایشیبا باعث کاهش شدید ین در روز چهارشنبه شد، زیرا او گفت ژاپن در حال حاضر پس از دیدارش با اوئدا برای هزینه‌های استقراض بالاتر آماده نیست.

ایشیبا قبل از تبدیل شدن به رهبر ملی، حمایت خود را از روند عادی سازی سیاست‌های بانک مرکزی برای کمک به حمایت از ین ضعیف اعلام کرده بود و باعث شد برخی در بازار تصور کنند که او از ادامه افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی حمایت می‌کند.

کیشیدا نیز در روزهای اولیه تصدی خود، از طریق اظهارنظرهایی در مورد مالیات بر عایدی سرمایه، بازارها را تکان داد. کیشیدا بعداً از این اظهارات عقب‌نشینی کرد تا در بین سرمایه‌گذاران به دلیل سیاست‌هایی که به افزایش سهام ژاپن به بالاترین سطح تاریخ کمک می‌کرد، محبوب شود.

دیدگاه خود را درباره نخست وزیر ژاپن باعث کاهش شدید ین شد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.