آیا ستاره بالیوود به کلاهبرداری رمزارزها مرتبط است؟

آیا ستاره بالیوود به کلاهبرداری رمزارزها مرتبط است؟
آنچه در این مقاله میخوانید

بنا بر گزارش‌ها، تمنا باتیا (Tamannaah Bhatia)، بازیگر بالیوود، به دلیل نقش ادعایی او در تبلیغ پلتفرم “HPZ Token”، که متهم به فریب سرمایه‌گذاران از طریق طرح‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال است، تحت تحقیق از سوی اداره اجرای قانون هند (Enforcement Directorate یا ED) قرار دارد. مقامات در حال بررسی احتمال حمایت او از این کلاهبرداری و تبلیغ محتوای مرتبط با شرط‌بندی غیرقانونی در لیگ برتر کریکت هند (IPL) هستند. در حال حاضر، نقش باتیا (Bhatia) مشخص نیست، اما تحقیقات همچنان ادامه دارد.

بازجویی از تمنا باتیا، ستاره بالیوود، در تحقیقات مربوط به کلاهبرداری ارزهای دیجیتال

گزارش‌ها حاکی از آن است که اداره اجرای قانون هند (Enforcement Directorate یا ED) روز پنجشنبه در شهر گوواهاتی (Guwahati) از تمنا باتیا (Tamannaah Bhatia)، بازیگر بالیوود، در ارتباط با نقش ادعایی او در پلتفرم “HPZ Token” که متهم به فریب سرمایه‌گذاران از طریق استخراج ارزهای دیجیتال است، بازجویی کرده است.

این پلتفرم تحت بررسی برای پولشویی است، چون ادعا کرده بود که بازده‌های بزرگی از بیت ‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال حاصل می‌کند، که هرگز محقق نشد. بازجویی از باتیا (Bhatia) همچنین به اتهامات مربوط به پخش زنده غیرقانونی مسابقات کریکت لیگ برتر هند (IPL) از طریق یک اپلیکیشن مرتبط با پلتفرم شرط‌بندی آنلاین “ماهادف” (Mahadev) پرداخته است.

تمنا باتیا

باتیا که ۳۴ سال سن دارد، پیش از این در ماهاراشترا (Maharashtra) نیز به دلیل اتهامات مشابه مورد بازجویی قرار گرفته بود. اداره اجرای قانون به بررسی نقش او در تبلیغ اپلیکیشن شرط‌بندی “فیرپلی” (Fairplay) پرداخت که تحت بررسی برای تشویق به تماشای مسابقات IPL در ارتباط با شرط‌بندی غیرقانونی است. گزارش‌ها حاکی از آن است که باتیا (Bhatia) محتوای IPL را در فیرپلی (Fairplay) تبلیغ کرده، که نگرانی‌هایی درباره نقش او در حمایت از فعالیت‌های مشکوک برانگیخته است. همچنین، محققان در حال بررسی حضور او در یک رویداد مرتبط با HPZ Token هستند، جایی که او برای حضور خود دستمزد دریافت کرده بود، تا مشخص شود آیا این تبلیغ به مشروعیت بخشیدن به پلتفرم، که اکنون متهم به مشارکت در یک کلاهبرداری است، کمک کرده است یا خیر.

پرونده HPZ Token با شکایت اولیه (FIR یا First Information Report) که توسط ایستگاه پلیس جرایم سایبری در کوهیما (Kohima) در ایالت ناگالند (Nagaland) ثبت شده بود، آغاز شد. این پرونده بعدها تحت قانون پیشگیری از پولشویی (Prevention of Money Laundering Act یا PMLA) به اداره اجرای قانون هند (Enforcement Directorate یا ED) منتقل شد. گزارش شده که این پلتفرم با وعده‌های بازده روزانه از سرمایه‌گذاری اولیه ۵۷,۰۰۰ (۶۷۸ دلار) سرمایه‌گذاران را جذب کرده است، اما بسیاری از سرمایه‌گذاران تنها یک بار پرداختی دریافت کرده‌اند.

اداره اجرای قانون در تحقیقات خود ۲۹۹ نهاد را شناسایی کرده است که ۷۶ نهاد توسط اتباع چینی کنترل می‌شوند. اگرچه هیچ مدرک مجرمانه‌ای علیه تمنا باتیا (Tamannaah Bhatia) یافت نشده است، اما مشارکت او همچنان تحت بررسی قرار دارد.

نظر شما در مورد ارتباط تمنا باتیا، بازیگر بالیوودی، با کلاهبرداری ادعا شده در مورد رمزارزها چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.