چشم انداز هفتگی فارکس: پیش‌بینی جفت ارز پوند/ دلار آمریکا

آنچه در این مقاله میخوانید

با تداوم تضاد سیاست‌های مالی و پولی، چشم انداز هفتگی فارکس در مورد جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD) حاکی از آن است که این جفت ارز روندی نزولی را طی خواهد کرد. علاوه بر این، استعفای کوارتنگ (Kwarteng)، رئیس خزانه‌داری انگلستان، به مشکلات سیاسی دامن زده است.

همچنان که انگلستان با چندین چالش از جمله شکاف مداوم بین سیاست پولی و مالی در حال مقابله است، ارزش پوند به صورت غیرمنتظره‌ای در برابر رقبای مهم خود افزایش یافت. روز پنجشنبه پس از این که تورم ایالات متحده بالاتر از حد انتظار بود، ارزش این جفت ارز اندکی کاهش یافت اما پس از مدتی بهبود یافت.

در نشست سالانه صندوق بین المللی پول در واشنگتن دی سی، کوارتنگ در حالی مورد انتقاد قرار گرفت که بیلی، رئیس بانک انگلستان (BoE)، از طرح اخیر خود برای خرید اوراق قرضه حمایت کرد. به گفته کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین المللی پول، برنامه خرید اوراق قرضه بانک انگلستان منطقی بود و خطر احتمالی برای ثبات مالی را مورد توجه قرار داد.

با استعفای کواسی کوارتنگ در روز جمعه، اختلافات مداوم بین بیلی، رئیس بانک انگلستان، و دولت و همینطور، ابهامات سیاستی به اوج رسید. دوره شش هفته‌ای او به عنوان رئیس خزانه‌داری به پایان رسید. کوارتنگ به طور کتبی اذعان کرد که لیز تراس، نخست وزیر، از او درخواست استعفا کرده است. این مسئله پس از سخنرانی کوارتنگ در 23 سپتامبر در مورد بودجه مطرح شد و باعث به وجود آمدن هرج و مرجی شد که بازارهای انگلستان را فرا گرفت.

اگر بازار در هفته آتی به نوسانات خود ادامه دهد، این احتمال وجود دارد که تیز تراس، نخست وزیر، عزل شده و عنوان کوتاه‌ترین دوره نخست‌وزیری تاریخ بریتانیا را به خود اختصاص دهد.

رویدادهای مهم مربوط به جفت ارز پوند/ دلار آمریکا در هفته آتی

هفته نسبتاً آرامی برای پوند انگلیس در پیش خواهد بود چون به جز گزارش تورم، اخبار مهم چندانی وجود نخواهد داشت. این گزارش تغییر قیمت کالاهای مصرفی و خدمات را نشان خواهد داد و احتمالا بانک انگلستان را وامی‌دارد تا نرخ بهره را افزایش دهد.

پیش‌بینی تکنیکال هفتگی جفت ارز پوند/ دلار آمریکا

نمودار جفت ارز پوند/ دلار

نمودار روزانه قیمت را نزدیک به میانگین متحرک ساده 22 (22-SMA) و شاخص قدرت نسبی (RSI) را کمی زیر 50 نشان می‌دهد. گاوها موفق شده‌اند قیمت را به مقاومت میانگین متحرک ساده 22 برسانند اما نتوانسته اند بالاتر از آن معامله کنند.

گاوها بار دیگر تلاش می‌کنند تا قیمت‌ها را به بالاتر از میانگین متحرک ساده 22 سوق دهند و آنها به مومنتوم بسیار بیشتری نیاز دارند چون سطح 1.1485 نیز نقش مقاومت را ایفا می‌کند. اگر آنها شکست بخورند، قیمت احتمالاً قبل از رسیدن مجدد به 1.0507، به سطح حمایت 1.0949 سقوط می‌کند.

دیدگاه خود را درباره چشم انداز هفتگی فارکس: پیش‌بینی جفت ارز پوند/ دلار آمریکا بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.