گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 20 اکتبر 2022

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 20 اکتبر 2022
آنچه در این مقاله میخوانید

سهام ایالات متحده تحت فشار تداوم موضوع سختگیرانه فدرال رزرو و اعلام خطر متعاقب آن نسبت به احتمال ظهور رکود سقوط کرد. داده‌های اقتصادی که امروزو منتشر می‌شوند، رویکرد ریسک‌گریز بازار را تایید می‌کنند.

نرخ‌های وام مسکن در ایالات متحده باز هم افزایش یافته و به 6.94 درصد رسیدند. ساخت و ساز خانه های جدید در ایالات متحده در ماه سپتامبر کاهش یافت و با سقوط 8.1 درصدی، به 1.44 میلیون رسید که نشان می‌دهد افزایش نرخ‌های وام مسکن اکنون باعث پایین آمدن شاخص ساخت و ساز شده است.

ارزش دلار افزایش یافت و بازدهی 10 ساله خزانه داری ایالات متحده به بالاترین حد خود یعنی 4.09 درصد رسید.

در همین حال، تورم منطقه یورو در ماه سپتامبر باز هم تک رقمی شد و به 9.9 درصد رسید که همچنان در بالاترین حد خود برای این قاره باقی مانده است. از سوی دیگر، افزایش قیمت مواد غذایی باعث شد تا تورم انگلستان در ماه سپتامبر، تا 10.1 % نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

رویکرد غالب در بورس فلزات لندن (LME) امروز در مواجهه با افزایش ارزش دلار بدون تغییر باقی ماند.

بهای آلومینیوم همچنان به روند نزولی خود ادامه داد، اما پیش از آن که به 2170.50 دلار در هر تن برسد، به سطح حمایت 2160 دلار در هر تن رسید.

به همین ترتیب، بهای مس نیز کمی پایین آمد و به 7386.50 دلار در هر تن رسید. قیمت سرب با کاهشی چشمگیرتر، برای دومین روز متوالی سقوط کرد و با 1984.50 دلار در هر تن بسته شد.

بهای نیکل و روی، هر دو با اندکی افزایش، به ترتیب، به 21945 و 2899 دلار در هر تن رسید.

یکی از مقامات دولتی استرالیا گفت که چین همچنان شریک تجاری مهمی برای اقتصاد این کشور است و با وجود محدودیت‌های کرونایی و تنگناهای زنجیره تامین، همچنان به این نقش خود ادامه خواهد داد. او همچنین تاکید کرد که صادرات استرالیا به چین به دنبال ثبت رکورد 178 میلیارد دلاری در مبادلات سال 2021، نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

ارزش معاملات آتی نفت افزایش یافت و بهای هر بشکه از نفت وست تگزاس و برنت، به ترتیب، تا 83 و 91 دلار افزایش یافت.

قیمت طلا و نقره هر دو در برابر دلار کاهش یافت و، به ترتیب، به 1631 و 18.45 دلار در هر اونس سقوط کرد.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 20 اکتبر 2022 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.