چشم انداز هفتگی فارکس: پیش‌بینی جفت ارز دلار آمریکا/ فرانک سوئیس

جفت ارز دلار آمریکا/ فرانک سوئیس
آنچه در این مقاله میخوانید

با از سرگیری افزایش ارزش دلار در آستانه نشست فدرال رزرو، چشم انداز هفتگی حاکی از آن است که جفت ارز دلار آمریکا/ فرانک سوئیس (USD/CHF) روندی صعودی خواهد داشت. با این حال، مشکلات رکود ممکن است مانع تسلط گاوها شود.

در هفته گذشته، این جفت ارز عمدتاً تحت تأثیر داده‌های مربوط به ایالات متحده قرار داشت. با کاهش کسری تجاری، اقتصاد ایالات متحده در سه ماهه سوم بهبودی قابل‌توجهی داشت. بازگشت اقتصاد به رشد پس از دو فصل متوالی کاهش تولید ناخالص داخلی، نشان می‌دهد که اقتصاد در رکود نیست.

شاخص قیمت هزینه مصرف شخصی (PCE)، ابزار مورد علاقه فدرال رزرو برای ردیابی پیشرفت به سمت هدف تورم 2 درصدی، در ماه سپتامبر 0.3 درصد نسبت به ماه گذشته و 6.2 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت که با میزان رشد در ماه آگوست مطابقت داشت.

با وجودی که تورم کل کالاها هنوز بالا است، نشانه‌هایی وجود دارد که فشارهای قیمتی ایالات متحده شروع به کاهش می‌کند، که ممکن است سیاستگذاران فدرال رزرو را متقاعد کند که پس از اعلام چهارمین افزایش متوالی 75 واحدی در هفته آینده، افزایش‌ نرخ‌های محدود‌تری داشته باشند.

رویدادهای کلیدی هفته آینده در مورد جفت ارز دلار آمریکا/ فرانک سوئیس

در نشست فدرال رزرو که از 1 تا 2 نوامبر برگزار می‌شود، چهارمین افزایش متوالی بزرگ 75 واحدی پیش‌بینی می‌شود. سرمایه‌گذاران همچنان که تهدیدات مربوط به رشد اقتصادی را در مقابل موفقیت آن در مهار تورم فزاینده ارزیابی می‌کنند، روی این موضوع تمرکز دارند که آیا فدرال‌رزرو سرعت افزایش‌ نرخ‌های آتی را کاهش می‌دهد یا نه.

قرار است روز جمعه، گزارش مربوط به حقوق و دستمزد آمریکا در ماه اکتبر منتشر شود و به گفته اقتصاددانان، اقتصاد 200000 فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است.

پیش بینی تکنیکال هفتگی جفت ارز دلار آمریکا/ فرانک سوئیس

نمودار جفت ارز دلار آمریکا/ فرانک سوئیس

با نگاهی به نمودار روزانه، شاهد رسیدن قیمت نزدیک به میانگین متحرک ساده 22 (22-SMA) و شاخص قدرت نسبی (RSI) بالای 50 هستیم که به نفع حرکت صعودی است. قیمت برای مدتی روندی صعودی داشت تا این که نتوانست از سطح کلیدی 1.0100 فراتر رود.

از آن زمان، خرس‌ها وارد شدند و قیمت را به زیر نرخ برابری مبادله و میانگین متحرک ساده 22 (22-SMA) رساندند. با این حال، خرس‌ها به سختی می‌توانند به زیر سطح حمایت 0.9852 بروند و به نظر می‌رسد قیمت قبل از سقوط بیشتر، مجدداً به نرخ برابری خواهد رسید. روند صعودی تنها در صورتی می تواند ادامه یابد که قیمت از نرخ برابری بالاتر برود.

دیدگاه خود را درباره چشم انداز هفتگی فارکس: پیش‌بینی جفت ارز دلار آمریکا/ فرانک سوئیس بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.