گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 3 نوامبر 2022

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه
آنچه در این مقاله میخوانید

پس از انتشار اخبار مثبت اقتصادی دیگر، ارزش سهام ایالات متحده امروز کاهش یافت. مطابق با انتظارات بازار، فدرال رزرو نرخ بهره کلیدی را 75 واحد افزایش داد. بنابراین، اکنون توجه فعالان بازار به افزایش نرخ‌های ماه دسامبر و همچنین نشانه‌هایی از چرخش در سال آینده معطوف خواهد شد.

تغییر اشتغال بر اساس پردازش خودکار داده‌ها (ADP) در ماه اکتبر 239 هزار افزایش یافت که هم بالاتر از انتظارات بازار و هم از ارقام ماه قبل بود.

در همین حال، با افزایش هزینه برای خرید خودروهای جدید، درصد وام خودروهای جدید در ماه اکتبر به 6.3 درصد افزایش یافت که بالاترین رقم از آوریل 2019 است.

ارزش دلار و بازدهی 10 ساله خزانه داری آمریکا هر دو بدون تغییر باقی ماندند.

همچنان که فشارهای تورمی بالا و تقاضای پایین‌تر چشم‌انداز این بخش تولید را بدتر کرد، فعالیت‌های تولیدی منطقه یورو در اکتبر به 46.4 کاهش یافت، که پایین‌ترین میزانی است که از زمان آغاز اجرای اولین محدودیت‌های کرونایی در سال 2020 مشاهده نشده است.

فلزات پایه

با توقف روند صعودی فلزات در روز گذشته، بهای فلزات امروز به طور کلی بدون تغییر باقی ماند، و بازارها قبل از بسته شدن، توجه زیادی به جلسه فدرال رزرو داشتند.

در همین حال، چین پس از ماه‌ها خشکسالی و کمبود برق در مناطقی که به این نوع تامین انرژی متکی هستند، با امید به رفع تدریجی کمبود عرضه در صورت تداوم شرایط آب‌و‌هوایی فعلی در تابستان سال آینده، تأییدیه‌های خود را برای پروژه‌های ذخیره‌سازی انرژی متکی بر آب پمپاژ شده به ارزش 14.6 گیگاوات به ارزش 20 میلیارد دلار افزایش داده است.

بهای آلومینیوم در حدود 2،250 دلار در هر تن نوسان داشت و با اندکی افزایش، به 2،251 دلار در هر تن رسید.

به همین ترتیب، قیمت نیکل برای چهارمین روز متوالی به رشد خود ادامه داد و به 24،145 دلار در هر تن رسید که بالاترین میزان از ماه سپتامبر محسوب می‌شود.

از سوی دیگر، بهای مس به بالاتر از سطح مقاومت 7،700 دلار در هر تن رسید اما در طول روز کاهش یافت و به 7،626.50 دلار در هر تن رسید.

سرب و روی نیز، به ترتیب، با قیمت 1،988.50 و 2،748.50 دلار در هر تن بسته شدند.

نفت و فلزات گرانبها

به دلیل کاهش ذخایر نفت خام، ارزش معاملات آتی نفت بار دیگر افزایش یافت و نفت وست تگزاس و برنت، به ترتیب، با قیمت 89 و 96 دلار در هر بشکه معامله شدند.

بهای طلا و نقره، به ترتیب، در 1،646 و 19.57 دلار در هر اونس باقی ماند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 3 نوامبر 2022 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.