اخبار مهم اقتصادی مربوط به 2022.Nov.14 تا 2022.Nov.18

اخبار مهم اقتصادی مربوط به 2023.Jul.24 تا 2023.Jul.28
آنچه در این مقاله میخوانید

داده‌های ایالات متحده

داده‌های ضعیف‌تر تورم هفته گذشته ایالات متحده این انتظار را افزایش داد که فدرال رزرو با افزایش نرخ بهره از دسامبر پس از چهار افزایش متوالی 75 واحدی، تهاجم کمتری خواهد داشت.

اعداد خرده‌فروشی چهارشنبه در ماه اکتبر در مورد نحوه عملکرد مصرف‌کنندگان در آستانه فصل خرید تعطیلات در میان تورم بالای تاریخی، اطلاعات مهمی را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد.

اقتصاددانان افزایش 0.8 درصدی را پیش‌بینی کرده‌اند. داده‌های قوی تر از حد انتظار می تواند به عنوان نشانه‌ای تلقی شود که فدرال رزرو هنوز کار بیشتری برای خنک کردن اقتصاد دارد. ایالات متحده همچنین قرار است داده های ماه اکتبر را در مورد تورم قیمت تولید کننده، تولید صنعتی، شروع مسکن و فروش خانه های موجود منتشر کند. داده‌های مسکن احتمالاً تأثیر مداوم افزایش سریع نرخ‌های بهره را در سال جاری نشان می‌دهد.

وال‌استریت

شاخص نزدک کامپوزیت هفته گذشته 8.1 درصد افزایش یافت که بزرگترین درصد افزایش هفتگی خود از ماه مارس تاکنون بود، در حالی که S&P500 حدود 5.9 درصد و داوجونز 4.15 درصد افزایش یافتند.

ماروین لو، استراتژیست ارشد کلان جهانی در استیت استریت در بوستون، به رویترز گفت: ما دیدگاه بالقوه‌ای داریم مبنی بر اینکه ممکن است فدرال رزرو نیازی به تشدید افزایش نرخ بهره نداشته باشد و در این نقطه ریسک تثبیت شود.

نگرانی در مورد رکود اقتصادی امسال سهام را تحت تأثیر قرار داده است. S&P 500 تا به امروز حدود 16 درصد کاهش داشته است که در مسیر بزرگترین افت سالانه خود از سال 2008 است.

آشفتگی در کریپتوکارنسی‌ها

نگرانی ها در مورد دوام اکوسیستم کریپتو در پی فروپاشی صرافی کریپتو FTX همچنان ادامه دارد. FTX که روز جمعه اعلام ورشکستگی کرد، روز شنبه زمانی که صرافی اعلام کرد دسترسی غیرمجاز را شناسایی کرده است و تحلیلگران گفتند صدها میلیون دلار دارایی در “شرایط مشکوک” از پلتفرم منتقل شده اند، در هرج و مرج بیشتری فرو رفت. صرافی رقیب بایننس روز یکشنبه پذیرش سپرده های توکن FTT FTX را در پلتفرم خود متوقف کرد و از سایر صرافی ها نیز خواست همین کار را انجام دهند.

بودجه انگلستان

جرمی هانت، صدراعظم بریتانیا قرار است برنامه مالی جدید دولت را در روز پنجشنبه اعلام کند. بازارها پس از اینکه بودجه ماه سپتامبر از سوی کواسی کوارتنگ اعلام شد، پوند سقوط کرد و بانک انگلیس را مجبور به مداخله برای جلوگیری از شکست در بازار اوراق قرضه کرد.

اقتصاد بریتانیا با رکودی طولانی مدت مواجه است زیرا بحران هزینه های زندگی مصرف کنندگان را تحت فشار قرار داده است. بریتانیا همچنین قرار است در روزهای آینده آخرین اطلاعات مربوط به تورم، اشتغال و خرده فروشی را منتشر کند.

تورم در سپتامبر به 10.1 درصد رسید و انتظار می‌رود که داده‌های روز چهارشنبه افزایشی را به 10.6 درصد در اکتبر نشان دهد، که احتمالاً با توجه به اینکه قیمت‌های انرژی در حال حاضر توسط دولت تا آوریل تعیین شده است، به اوج خود برسد.

داده‌های چین

چین قرار است روز سه‌شنبه داده‌های مربوط به خرده‌فروشی، تولید صنعتی، سرمایه‌گذاری و اشتغال را در ماه اکتبر منتشر کند و اقتصاددان‌ها انتظار دارند که این ارقام منعکس‌کننده تاثیر مداوم سیاست دولت در برابر کووید صفر باشد.

داده‌های اخیر نشان می‌دهد که صادرات و واردات، تورم، وام دهی جدید بانکی و فروش املاک به‌طور غیرمنتظره‌ای کاهش یافته است. پکن روز جمعه اعلام کرد که برخی از محدودیت‌های مربوط به کووید را کاهش می‌دهد، از جمله کاهش دو روزه قرنطینه برای تماس نزدیک افراد آلوده و مسافرانی که به چین وارد می‌شوند.

لی کچیانگ، نخست‌وزیر چین روز شنبه وعده داد که با تدابیر سیاسی به حمایت از دومین اقتصاد بزرگ جهان ادامه خواهد داد.

دیدگاه خود را درباره اخبار مهم اقتصادی مربوط به 2022.Nov.14 تا 2022.Nov.18 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.