گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 7 دسامبر 2022

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 7 دسامبر 2022
آنچه در این مقاله میخوانید

همچنان که شاخص‌ها به دلیل انتظارات اقتصادی ضعیف بود و بازیگران اصلی بازار معتقد بودند که میزان درآمدها کاهش خواهد داشت، بازارهای سهام امروز روندی نزولی داشتند. در نتیجه، ارزش سهام ایالات متحده ، با پیشگامی بخش فناوری، کاهش یافت. سیاست فدرال رزرو همچنان در کانون توجه قرار دارد و در حالی که انتظار داریم سرعت افزایش نرخ کاهش یابد، انتظار می‌رود که نرخ نهایی بالاتر باشد.

شاخص دلار نتوانست از سطح میانگین متحرک 200 فراتر رود و همچنان به عنوان سطح مقاومت عمل می‌کند و بازده 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده در 3.55% قرار دارد که اندکی پایین‌تر است اما بالای میانگین متحرک باقی می‌ماند.

شاخص‌ها در اروپا نیز مشابه بود و ما فکر نمی‌کنیم که شاخص‌ها تحت تاثیر سیاست بانک مرکزی قرار گرفته باشند. گزارش‌هایی دریافتی حاکی از این است که تعداد پاسخ‌دهندگان به نظرسنجی‌های شغلی در حال کاهش بوده است که نشان می‌دهد بازار کار می‌تواند ضعیف‌تر از آنچه داده‌ها نشان می‌دهند، باشد.

همچنین با افزایش هزینه‌های زندگی، تعداد شهروندانی که به دنبال شغل دوم هستند، افزایش یافته است که این مسئله می‌تواند داده‌ها را منحرف کند.

فلزات پایه

امروز، بهای تمام فلزات، به غیر از آلومینیوم و سرب، افزایش داشته است. بهای سرب به سطح حمایت 2,200 دلار در هر تن رسید و با 2,220 دلار در هر تن بسته شد.

نیکل و قلع همچنان به خوبی حمایت می شوند چون سیستم‌ها همچنان به نفع حرکت در این دارایی‌ها هستند. بهای نیکل افزایش یافت تا به 29,365 دلار در هر تن برسد اما قیمت‌ها در این سطح نوسان داشت تا در زمان نگارش این گزارش، با قیمت 29,285 دلار در هر تن معامله شود. قلع نیز با قیمت 24,814 دلار در هر تن بسته شد.

بهای مس امروز بدون تغییر باقی ماند، و قیمت‌ها بین سطوح حمایت و مقاومت نوسان داشت. چشم‌انداز اقتصادی همچنان انقباضی است و در حالی که قیمت‌های آتی افزایش یافته است، میزان تقاضای فیزیکی کاهش یافته است. قیمت‌ها با 8,421.50 دلار در هر تن بسته شدند و اختلاف قیمت نقدی این فلز نسبت به قیمت آن در 3 ماه آینده به 36.75- دلار رسید.

همچنان که سرمایه‌گذاران به بازگشایی اقتصاد چین امیدوار هستند، قیمت سنگ آهن همچنان به روند صعودی خود ادامه می‌دهد.

نفت و فلزات گرانبها

قیمت انرژی امروز با ادامه روند نزولی کاهش یافت، و در زمان نوشتن این گزارش، قیمت نفت برنت و وست تگزاس، به 80.02 و 74.59 دلار در هر بشکه رسید. با کاهش روند رشد اقتصادی، روند نزولی آغاز شده است و با احتمال کاهش میزان تولید به 12.34 میلیون بشکه در روز، ادارهٔ اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی قیمت برای سال 2023 را کاهش داده است.

بهای هر اونس طلا به 1,771.95 دلار افزایش و بهای هر اونس نقره به 22.17 دلار کاهش یافت.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 7 دسامبر 2022 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.