گزارش روزانه بازار فارکس، 10 جولای 2024

گزارش روزانه بازار فارکس، 10 جولای 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • پس از سخنرانی دیروز پاول در کنگره، ارزش سهام آسیایی افزایش یافت.
  • شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) چین امروز صبح کمتر از حد انتظار منتشر شد.
  • بانک مرکزی نیوزیلند (RBNZ) نرخ سیاست خود را در حالت تعلیق نگه داشت، اگرچه در بیانیه خود بیش از حد انتظار، رویکردی در جهت کاهش نرخ بهره داشت.

اخبار بازار

  • پس از آن که پاول گفت “داده‌های بهتر” اطمینان را تقویت خواهد کرد که تورم به سمت هدف ۲ درصد فدرال رزرو حرکت می‌کند، اما هشدار داد که کاهش نرخ‌ها خیلی کم یا خیلی دیر ممکن است اقتصاد را به خطر بیاندازد، ارزش سهام آسیایی افزایش یافت و قراردادهای آتی S&P500 در طول شب ثابت ماندند. به طور کلی، تیم تحقیقات بارکلیز این بیانیه را به عنوان سرنخ پاول به بازار در مورد کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در ماه سپتامبر تعبیر کرد که دیدگاه اصلی تیم تحقیقات بارکلیز است. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)
  • به طور کلی، دیروز با بیانیه پاول، دلار آمریکا به طور عمده تغییر نکرد. او امروز دوباره اعلام خواهد کرد که آخرین حضور او در کنگره قبل از انتخابات ماه نوامبر است، و انتظار می‌رود که فعالان بازار با دقت سخنرانی او را قبل از انتشار داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ایالات متحده در روز آینده دنبال کند. (بلومبرگ)
  • داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) چین کمتر از حد انتظار بود و نرخ تورم نسبت به سال گذشته ۰.۲ درصد بود در حالی که اتفاق نظر فعالان بازار و پیش‌بینی‌های تیم تحقیقات بارکلیز افزایش ۰.۴ درصد را پیش‌بینی کرده بودند. از سوی دیگر، داده‌های مربوط به شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) کاهش ۰.۸ درصد نسبت به سال گذشته را نشان داد که با انتظارات همخوانی داشت. هر دو این ارقام نشان می‌دهند که پیش از سومین نشست کامل کمیته مرکزی حزب کمونیست در هفته آینده، ریسک‌های کاهش قیمت هنوز هم عامل مهمی هستند که به طور منفی بر اقتصاد چین تأثیر می‌گذارند. (تحقیقات بارکلیز)
  • در سایر مناطق، همان طور که فعالان بازارها به طور گسترده‌ای انتظار داشتند، بانک مرکزی نیوزیلند نرخ بهره خود را امروز صبح ثابت نگه داشت. با این حال، نظرات در بیانیه کمی بیشتر از حد انتظار اولیه متمایل به کاهش نرخ بهره بود که نشان می‌داد که “پایداری تورم به مرور زمان کاهش خواهد یافت” و اضافه کرد که انتظارات برای شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) می‌تواند بسیار سریع به حالت عادی برگردد. به همین دلیل، با پیش‌بینی ۶۰ درصد احتمال کاهش نرخ بهره در جلسه بعدی و دو کاهش کامل تا پایان سال، فعالان بازارها اکنون کاهش نرخ‌ها را برای بانک مرکزی نیوزیلند (RBNZ) زودتر پیش‌بینی کرده‌اند. معامله‌گران همچنان تمایل دارند که در برابر دلار استرالیا (AUD)، پوزیشن فروش را برای دلار نیوزیلند (NZD) اتخاذ کنند و ترجیح می‌دهند تا در زمان کاهش ارزش، این جفت ارز را خریداری کنند. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 10 جولای 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.