EURGBP و هدف‌های پیش رو

EURGBP و هدف‌های پیش رو
آنچه در این مقاله میخوانید

به نظر می رسد فشار منفی بر یورو که هفته گذشته شاهد بودیم کاهش یافته است، و  این جفت ارز اجازه پیدا کرد تا روز دوشنبه ضرر خود را کاهش دهند. یورو اخیراً خبرهای خوبی در قالب کاهش قیمت گاز داشته است. هوای گرم و عمدتاً ایستگاه‌های ذخیره‌سازی گاز کامل، خطر خاموشی در منطقه یورو را در زمستان آینده کاهش داده است.

افزایش 75 واحدی نرخ بهره از سوی بانک مرکزی اروپا در ماه اکتبر به یورو کمک کرده است، اما در نشست بعدی بانک مرکزی، آلمان ممکن است در رکود قرار گیرد. مشخص نیست که آیا افزایش نرخ بهره در دوران رکود می تواند حمایت زیادی از یورو داشته باشد یا خیر.

سرمایه‌گذاران محتاط تر از قبل و منتظر نتیجه نشست سیاست پولی بانک انگلستان هستند که قرار است در روز پنجشنبه برگزار شود. انتظار می رود بانک انگلستان نرخ بهره را 0.75 درصد افزایش دهد. با این حال، بازار به احتمال برخی از نشانه‌ها برای انقباض کمتر تهاجمی در ماه‌های آینده تمرکز می‌کند زیرا دورنمای تیره اقتصادی سیاست‌گذاران را مجبور می‌کند تا از تسریع روند نزولی اقتصادی جلوگیری کنند.

در جبهه سیاسی، شور و شوق بازار در مورد خبر انتصاب ریشی سوناک به عنوان نخست وزیر بریتانیا کاهش یافته است. پوند به دنبال یک صعود 5 روزه حرکت خود را از دست داد و تمرکز بر روی چالش های بزرگ پیش رو به دنبال آشفتگی تاریخی بازار در بحبوحه چشم انداز اقتصادی رو به وخامت و با تقسیم حزب محافظه کار تغییر کرد.

با توجه به شکست خط روند صعودی بلند مدت، در صورت داده‌های مثبت انگلستان و افزایش نرخ بهره 0.75 درصدی، حمایت‌های 0.8570 ، 0.8530 و 0.8490 می‌تواند هدف‌های بعدی EURGBP باشد.

دیدگاه خود را درباره EURGBP و هدف‌های پیش رو بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.