گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 7 ژانویه 2023

گزارش روزانه قیمت فلزات
آنچه در این مقاله میخوانید

در بحبوحه کاهش داده‌های شغلی که از حرکت فدرال رزرو برای کاهش سرعت افزایش در سال جاری حمایت می‌کند، ارزش سهام ایالات متحده افزایش یافت. اشتغال غیرکشاورزی ایالات متحده در ماه دسامبر 223,000 افزایش یافت که کمتر از حد انتظار بود و سرعت روند افزایش دستمزدها کاهش یافت.

در زمان نگارش این مقاله، بازارها به سمت افزایش 25 واحدی نرخ‌ها در پایان این ماه متمایل شده‌اند که نسبت به 50 واحد افزایش اعلام شده در آخرین جلسه کاهش یافته است.

علاوه بر این، معیار خدمات ایالات متحده در ماه دسامبر به شدت در محدوده انقباضی قرار گرفت و به 49.6 سقوط کرد. در نتیجه، بازده 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده کاهش یافت، در حالی که بازدهی 2 ساله تا 30 واحد کاهش یافت. ارزش دلار به 104 کاهش یافت.

نرخ تورم اروپا در ماه دسامبر به 9.2 درصد بازگشت. با این حال، کاهش فشارهای مربوط به  انرژی تنها دلیل کاهش نرخ تورم بود، در حالی که تورم مربوط به کالاهای غیرخوراکی همچنان روندی صعودی دارد.

فلزات پایه

به دنبال این خبر که چین ممکن است سیاست «سه خط قرمز» را که به تسریع سقوط بازار مسکن کمک کرد، کاهش دهد، ارزش فلزات امروز در بازار افزایش یافت. با این حال، این مسئله نتوانست از رویکرد بازار به گروه فلزات پایه حمایت کند، و تنها کاهش روند افزایش شغل‌ها در ایالات متحده در اواخر روز به افزایش‌ بهای فلزات کمک کرد. 

بهای آلومینیوم از سطح حمایت 2,260 دلار در هر تن جهش کرد و به 2,295.50 دلار در هر تن رسید. اختلاف قیمت نقدی این فلز نسبت به قیمت آن در سه ماه آینده 32.50-دلار در هر تن کاهش یافت.

قیمت مس نیز افزایش یافت و از سطح مقاومت 8,550 دلار در هر تن فراتر رفت و به 8,589.50 دلار در هر تن رسید.

بهای نیکل پس از دو روز روند نزولی، تقریباً بدون تغییر باقی ماند و با 28,089 دلار در هر تن معامله شد. تنها سرب با قیمت پایین‌تر 2,200.50 دلار در هر تن بسته شد.

نفت و فلزات گرانبها

در پی انتشار گزارش مربوط به مشاغل، قیمت‌های آتی نفت نیز افزایش یافت و بهای هر بشکه از نفت وست تگزاس و برنت، به ترتیب، به 74 و 79 دلار رسید.

در نتیجه، بهای فلزات گرانبها نیز افزایش یافت. طلا و نقره هم اکنون، به ترتیب، با قیمت 1,860 و 23.80 دلار در هر اونس معامله می‌شوند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 7 ژانویه 2023 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.