سیاست پولی سخت‌تر تورم اجاره را کاهش می‌دهد

سیاست پولی سخت‌تر تورم اجاره را کاهش می‌دهد
آنچه در این مقاله میخوانید

بر اساس تحلیل فدرال رزرو سانفرانسیسکو که روز دوشنبه منتشر شد، تشدید سیاست‌های پولی توسط فدرال رزرو منجر به کاهش تورم اجاره بها، هرچند با سرعت آهسته، می شود.

محققان فدرال رزرو سانفرانسیسکو نوشتند، وقتی فدرال رزرو سیاستی معادل افزایش 1 درصدی در نرخ بهره معیار خود را تشدید کند، این می‌تواند سرعت تورم اجاره را تا 3.2 درصد در یک بازه زمانی 2-1/2 ساله کاهش دهد.

اجاره بها در دو سال گذشته افزایش یافته است و جزء مهمی از شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی PCE  را تشکیل می‌دهد که معیار تورم ترجیحی فدرال رزرو است، اما مقامات بانک مرکزی نشان داده‌اند که انتظار تعدیل اخیر در سرعت افزایش قیمت‌ها را دارند.

تورم سالانه اجاره بها که با استفاده از شاخص قیمت مسکن PCE اندازه‌گیری شد، از 2 درصد در اوایل سال 2021 به 7.7 درصد در دسامبر 2022 رسید که بالاترین سطح از سال 1986 است. مخارج مسکن حدود 15 درصد از کل PCE را تشکیل می‌دهد.

ژنگ لیو، معاون تحقیقات بین‌الملل فدرال رزرو سانفرانسیسکو و مولی پپر، معاون تحقیقاتی، در مقاله خود نوشتند: ما شواهدی ارائه می‌دهیم که تشدید سیاست پولی برای کاهش تورم اجاره بها مؤثر است، اگرچه تأثیر کامل آن به زمان نیاز دارد.

قیمت خانه نسبت به قیمت اجاره به تغییرات شرایط مالی حساس تر است، زیرا خرید خانه معمولاً به تامین مالی وام مسکن طولانی مدت نیاز دارد. اما سیاست پولی می‌تواند با کاهش تقاضای مسکن بر قیمت مسکن و اجاره‌بها تأثیر بگذارد.

نرخ بهره اصلی فدرال رزرو در حال حاضر در محدوده 4.50٪ -4.75٪ است. تورم کلی PCE همچنان سالانه 5.0 درصد است، که بسیار بالاتر از نرخ هدف 2 درصدی فدرال رزرو است، اگرچه از اوج خود پایین است.

دیدگاه خود را درباره سیاست پولی سخت‌تر تورم اجاره را کاهش می‌دهد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.