گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 8 مارس 2023

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 8 مارس 2023
آنچه در این مقاله میخوانید

پس از این که جروم پاول، رییس فدرال رزرو، اظهار داشت که با تداوم تورم بالا، سیاست‌گذاران احتمالاً نرخ‌های بهره را به میزان بیشتر و احتمالا با سرعت بالاتری از آن چه در ابتدا انتظار می‌رفت، افزایش می‌دهند، ارزش سهام ایالات متحده امروز کاهش یافت.

ارزش دلار به بالای 105 جهش کرد و بازده 2 ساله به بالاترین سطح 4.96% رسید که ناشی از اظهارات سختگیرانه غیرمنتظره از سوی مقامات فدرال رزرو بود.

از سوی دیگر، بازده 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده به طور کلی بدون تغییر باقی ماند که نشان داد که بیشتر تغییرات در انتهای منحنی صورت گرفته است.

همچنان که داده‌های مربوط به انتظارات تورمی ملایم‌تر نشان می‌دهد که رقم 3 سال آینده به 2.5 درصد و یک سال آینده به 4.9 درصد کاهش می‌یابد، بازده اوراق قرضه اتحادیه اروپا تضعیف شد و بازده 10 ساله آلمان به 1.69 درصد رسید. این مسئله، همراه با قیمت‌گذاری بازار بر اساس بیشتر اقدامات سختگیرانه از سوی بانک‌های مرکزی، باید تا حدودی پیش از نشست‌های مربوط به سیاست‌گذاری پولی وقفه‌هایی ایجاد کند. ما انتظار داریم که در روزهای آینده رویکردها به بازار کمی بهبود یابد.

در عین حال، از آن جا که روسای اتحادیه اروپا قصد دارند تا از محدودیت‌های شدید بودجه‌ای که می‌تواند آن را به سمت رکود سوق دهد، جلوگیری کنند، به دنبال مهار هزینه‌های مالی از سوی کشورهای عضو هستند که در دوران همه‌گیری و همچنین بحران اخیر انرژی، از رشد اقتصادی حمایت کردند.

فلزات پایه

امروز، بار دیگر به دنبال ترکیبی از عوامل چشم‌انداز سختگیرانه بانک مرکزی و کاهش تقاضا از سوی چین، بهای فلزات روندی نزولی داشتند.

به طور خاص، میزان صادرات چین باز هم کاهش یافت و در ماه‌های ژانویه و فوریه تا 6.8 درصد سقوط کرد که نشان دهنده کاهش تقاضا از خارج از کشور است. ذخایر داخلی همچنان رو به افزایش است، اما فعالان بازار به ظهور نشانه‌های بیشتر در مورد بهبود وضع اقتصادی چین، به ویژه در ماه آوریل، یکی از شلوغ‌ترین دوره‌های تولید، امیدوار هستند.

بهای آلومینیوم به پایین‌تر از سطح حمایت دیروز در 2,360 دلار در هر تن کاهش یافت و به 2,350 دلار در هر تن رسید. گفته می‌شود که تولیدکنندگان آلومینیوم در یوننان چین (Yunnan) تولید خود را به میزان لازم کاهش داده‌اند و ما در هفته‌های آتی، روند تولید در این منطقه را به دقت مورد بررسی قرار خواهیم داد.

قیمت مس به زیر 8,800 دلار در هر تن سقوط کرد و با 8,763.50 دلار در هر تن بسته شد. ایجاد مومنتوم نزولی بیشتر ناشی از انتشار اخباری مبنی بر عادی شدن روند تولید پرو در روزهای آینده، پس از ماه‌ها ناآرامی، بود.

سرب و روی، به ترتیب، با قیمت پایین‌تر 2,087.50 و 2,954 دلار در هر تن بسته شدند.

نفت و فلزات گرانبها

با در نظر گرفتن رویکرد عدم ریسک‌پذیری، ارزش معاملات آتی نفت کاهش یافت؛ بهای نفت وست تگزاس و برنت، به ترتیب، به 78 و 84 دلار در هر بشکه سقوط کرد.

با توجه به حساسیت فلزات گرانبها به اقدامات فدرال رزرو، ارزش این فلزات با بیشترین سرعت کاهش یافت. بهای طلا و نقره، به ترتیب، به 1,818 و 20.21 دلار در هر اونس کاهش یافت.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 8 مارس 2023 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.