گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 25 مارس 2023

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 25 مارس 2023
آنچه در این مقاله میخوانید

پس از آن که بانک‌ها بار دیگر باعث کاهش نرخ‌ها شدند، سهام ایالات متحده در روز جمعه در سطح پایین‌تری باز شد و در طول روز نزدیک به پایین‌ترین حد خود باقی ماند. پس از آشفتگی دویچه بانک، شاخص Stoxx Europe 600 برای دومین روز متوالی سقوط کرد. همچنان که آن ترس از آسیب‌پذیری در بزرگترین وام‌دهنده آلمان، سرمایه گذاران را مجبور به خروج از بازار کرد، ارزش سهام دویچه بانک در روز جمعه به شدت سقوط کرد.

ارزش دلار به بالای 103 جهش کرد، اما بازده 10 ساله خزانه داری ایالات متحده دوباره تضعیف شد و به 3.36% رسید. بازده 2 ساله در طول روز 29 واحد کاهش یافت و به %3.74 رسید.

پس از این که رئیس کل بانک مرکزی گفت در صورت افزایش مجدد قیمت‌ها ممکن است انقباض بیشتری لازم باشد، بانک انگلیس همچنان قرار است در جلسه بعدی خود در ماه می، نرخ‌ها را 15 واحد افزایش دهد. این اقدام با عملکرد قوی خرده فروشی 1.2٪ نسبت به ماه گذشته در ماه فوریه، بیشتر مورد حمایت قرار می‌گیرد.

در جبهه اقتصادی، شاخص‌های رشد منطقه یورو در ماه مارس به 55.6 افزایش یافت که منحصراً تحت تأثیر بخش خدمات بود. در حالی که تولید بر عملکرد کلی تاثیری منفی داشت، شاخص ترکیبی توانست به بالاترین سطح در 10 ماه گذشته برسد.

فلزات پایه

پس از دو روز افزایش قیمت، امروز فلزات پایه رویکرد متفاوتی نسبت به یکدیگر داشتند. با این حال، دامنه‌های بلندمدت دست نخورده باقی ماندند. ما نسبت به بازگشت جزئی فعالیت در ماه آوریل امیدوار هستیم، روندی که در هفته‌های اخیر شاهد آن بوده‌ایم.

پس از آن مصرف پایین دستی باید بهبود یابد و در نتیجه، هزینه‌های پردازش در کنار TC باید افزایش یابد. سیاست‌های ارائه شده از سوی دولت هنوز تحت تاثیر وضعیت واقعی اقتصاد قرار نگرفته است و ما همچنان به روند مصرف‌کنندگان توجه خواهیم کرد تا به ارزیابی چشم‌انداز اقتصادی کمک کنیم.

بهای آلومینیوم در حدود 2,330 دلار در هر تن نوسان داشت و با اندکی افزایش، به 2,337 دلار در هر تن رسید. مس مومنتوم صعودی خود را حفظ کرد، و بهای آن پس از رسیدن به بالاترین سطح 9,100 دلار در هر تن کاهش یافت. این فلز با 8,921.50 دلار در هر تن بسته شد.

سرب و روی، به ترتیب، با قیمت پایین‌تر 2,125.50 و 2,891.50 دلار در هر تن بسته شدند.

نفت و فلزات گرانبها

ارزش معاملات آتی نفت کاهش یافت و بهای نفت وست تگزاس و برنت به ترتیب، به 68 و 74 دلار در هر بشکه کاهش یافت.

بهای طلا و نقره هر دو افزایش یافت اما قبل از این که روند صعودی خود را از دست بدهند، به ترتیب به سطوح مقاومتی قوی 2000 و 23.50 دلار در اونس رسیدند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 25 مارس 2023 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.