مذاکرات کشورهای عضو بریکس(BRICS) در مورد پذیرش اعضای جدید

مذاکرات کشورهای عضو بریکس (BRICS) در مورد پذیرش اعضای جدید
آنچه در این مقاله میخوانید

به گفته نالدی پاندور (Naledi Pandor)، وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی، کشورهای عضو گروه بریکس در پاسخ به افزایش تقاضا از سوی کشورهایی که به دنبال پیوستن به آن هستند، دستورالعمل‌هایی را برای پذیرش اعضای جدید تدوین می‌کنند. او توضیح داد: “کشورهای زیادی برای پیوستن به گروه بریکس ابراز علاقه کرده‌اند و نمایندگان ما در این مجمع در حال کار بر روی این موضوع هستند که چگونه این گروه می‌تواند به این علاقه پاسخ دهد. بسیاری از کشورها به دنبال یک مجمع چند قطبی هستند که مدرن، فراگیر و متمرکز بر منافع مشترک باشد.”

افزایش علاقه در میان کشورها به عضویت در گروه بریکس

نالدی پاندور، وزیر روابط و همکاری بین‌المللی آفریقای جنوبی فاش کرد که کشورهای عضو گروه بریکس در حال کار برای ارائه دستورالعمل‌هایی هستند تا منافع فزاینده کشورهایی را که می‌خواهند به این گروه اقتصادی بپیوندند را برآورده سازند. کشورهای عضو بریکس شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی هستند. امسال ریاست بریکس بر عهده آفریقای جنوبی قرار دارد.

تلشور (Telesur)، شبکه تلویزیونی زمینی و ماهواره ای آمریکای لاتین، روز دوشنبه به نقل از پاندور، خطاب به وزارتخانه‌های مرتبط آفریقای جنوبی در مورد “تقویت مشارکت برای ایجاد یک سیستم جهانی عادلانه‌تر”، گفت:

“بریکس توجه بسیاری از کشورهای جهان را به خود جلب کرده است و نمایندگان ما در این مجمع در حال کار بر روی این موضوع هستند که چگونه این گروه می‌تواند به این علاقه پاسخ دهد. ما امیدوار هستیم که رهبران ما دستورالعمل‌های نهایی را در پایان اجلاس بریکس ارائه کنند.”

کشورهای عضو بریکس تلاش‌هایی را برای گسترش نفوذ جهانی این گروه انجام داده‌اند. در ماه آوریل، آنیل سوکلال (Anil Sooklal)، نماینده آفریقای جنوبی در گروه BRICS، فاش کرد که این گروه اقتصادی “هر روز درخواست‌هایی را برای پیوستن به آن دریافت می‌کند.” او در آن زمان اظهار داشت که 13 کشور قبلاً به طور رسمی و 6 کشور دیگر به طور غیر رسمی برای پیوستن به این گروه درخواست داده‌اند. عربستان سعودی و ایران از جمله کشورهایی هستند که برای پیوستن به آن ابراز علاقه کرده‌اند.

پاندور همچنین بر اهمیت تقویت همکاری جهانی با ایجاد اتحادهای تأثیرگذار که با سازمان ملل متحد برای پیشبرد برنامه توسعه بین‌المللی فراگیر و آینده‌نگر همکاری می‌کنند، تأکید کرد. او خاطرنشان کرد که گروه بریکس پتانسیل انجام این نقش تاثیر گذار و متحول‌کننده را دارد.

به گفته وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی:

” علاقه فزاینده به پیوستن به این گروه نشان می‌دهد که بسیاری از کشورها به دنبال یک مجمع چند قطبی مدرن، فراگیر و متمرکز بر منافع مشترک هستند.”

او همچنین اعلام کرد که “مشارکت آفریقای جنوبی با گروه بریکس مزایای ملموسی را در چندین بخش به همراه داشته است و کل تجارت این کشور با کشورهای عضو بریکس از 25 میلیارد دلار در سال 2017، به 36 میلیارد دلار در سال 2021 افزایش یافته است. علاوه بر این، او خاطرنشان کرد که آفریقای جنوبی بیش از 5 میلیارد دلار بودجه از بانک توسعه جدید این گروه (NDB) برای پروژه‌های زیرساختی کلیدی در انرژی‌های تجدیدپذیر، آب و سایر بخش‌ها تامین کرده است.

گروه بریکس همچنین در حال کار بر روی ایجاد یک ارز مشترک است که به اعضای خود کمک می‌کند تا وابستگی خود به دلار آمریکا را کاهش دهند. انتظار می‌رود این موضوع در نشست سران بریکس در ماه آگوست مورد بحث قرار گیرد.

دیدگاه خود را درباره مذاکرات کشورهای عضو بریکس(BRICS) در مورد پذیرش اعضای جدید بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.