کاهش رشد جهانی و خطر استرس مالی در بازارهای نوظهور

اطمینان 100 درصدی معامله‌گران از کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سپتامبر
آنچه در این مقاله میخوانید

بانک جهانی اعلام کرد رشد جهانی به شدت کاهش یافته است و خطر استرس مالی در بازارهای نوظهور و اقتصادهای در حال توسعه به دلیل نرخ‌های بهره بالا تشدید شده است.

رشد اقتصادهای پیشرفته از 2.6 درصد در سال 2022 به 0.7 درصد در سال 2023 کاهش یافته است و پیش‌بینی می‌شود در سال 2024 هم ضعیف باقی بماند.

به گفته بانک جهانی، پیش‌بینی‌های رشد اقتصادی این اقتصادها در سال جاری کمتر از نصف سال گذشته است که آنها را در برابر شوک‌های اضافی آسیب‌پذیر می‌کند.

پیش‌بینی می‌شود اقتصاد آمریکا از 2.1 درصد در سال گذشته به 1.1 درصد در سال 2023 و سپس به 0.8 درصد در سال آینده کاهش یابد که عمدتاً به دلیل افزایش شدید نرخ بهره در 18 ماه گذشته است.

در منطقه یورو نیز، رشد اقتصادی از 3.5 درصد در سال 2022 به 0.4 درصد در سال 2023 کاهش یابد، و در سال 2024 به 1.3 درصد افزایش یابد. به دلیل تاثیر تاخیری تشدید سیاست پولی و افزایش قیمت انرژی.

دیدگاه خود را درباره کاهش رشد جهانی و خطر استرس مالی در بازارهای نوظهور بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.