بانک مرکزی کنیا: عرضه ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) در کوتاه‌مدت و میان‌مدت اولویت ندارد

بانک مرکزی کنیا: عرضه ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) در کوتاه‌مدت و میان‌مدت اولویت ندارد
آنچه در این مقاله میخوانید

بانک مرکزی کنیا (CBK) اعلام کرده است که اجرای ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) ممکن است در کوتاه‌مدت و میان‌مدت برای کنیا اولویت نداشته باشد. به گفته بانک مرکزی، “نقاط ضعف کنیا در پرداخت‌ها می‌تواند با تقویت نوآوری‌های مربوط به اکوسیستم پرداخت موجود به طور بالقوه حل شود.”

بانک مرکزی به ارزیابی نیاز به ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) ادامه خواهد داد

به گفته بانک مرکزی کنیا (CBK)، جذابیت ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) در حال محو شدن است و راه‌اندازی چنین ارزهایی «ممکن است در کوتاه‌مدت و میان‌مدت در کنیا اولویت نداشته باشد». با این حال، در مقاله‌ای که اخیراً در مورد ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) منتشر شده است، این بانک گفت که “به نظارت بر تحولات” در سطح جهانی ادامه می‌دهد و “به طور دوره‌ای، نیاز به این گونه ارز در کنیا را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.”

همان طور که در فوریه سال 2022، در سایت Bitcoin.com News گزارش شد، بانک مرکزی کنیا در ابتدا سندی را ارائه کرد که مزایا و خطرات ناشی از ارز دیجیتال بانک مرکزی را برای اقتصاد کنیا ارزیابی می‌کرد. در آن زمان، بانک مرکزی کنیا به نگرانی‌هایی اشاره کرد که این نوع ارز دیجیتال می‌تواند به طور بالقوه ثبات سیستم مالی کنیا را تهدید کند. با این حال، بانک گفت که همچنان می‌خواهد نظرات مردم کنیا را در این مورد بداند و درک کند.

با این حال، در سندی با عنوان «مقاله‌ای در مورد ارز دیجیتال بانک مرکزی: نظرات مردم»، بانک مرکزی کنیا بر اعتقاد خود مبنی بر این که ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) بسیاری از مزایای تبلیغ شده را به همراه نخواهد داشت، تاکید کرد. در عوض، بانک مرکزی کنیا اصرار داشت که نوآوری‌های موجود در حال حاضر برخی از مزایای تبلیغ شده ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) را ارائه می‌دهند.

بانک مرکزی کنیا در این سند توضیح داد: “در اصل، عرضه ارز دیجیتال بانک مرکزی نباید تبدیل به رقابتی برای اول بودن باشد. چشم‌انداز بانک مرکزی کنیا این است که یک سیستم پرداخت ایمن، کارآمد و به طور گسترده در دسترس کنیایی‌ها راه‌اندازی کند. در حال حاضر، نقاط ضعف کنیا در پرداخت‌ها می‌تواند با تقویت نوآوری‌های مربوط به اکوسیستم پرداخت موجود به طور بالقوه حل شود.”

در همین حال، بانک مرکزی کنیا در این سند فاش کرد که از نزدیک با بانک‌های مرکزی صادر کننده ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) همکاری می‌کند تا بفهمد آیا مزایای مورد انتظار محقق شده است یا خیر. این بانک همچنین در مورد این که چگونه نظرات مردم “در رایزنی‌های داخلی و خارجی با سایر بانک‌های مرکزی تاثیرگذار بوده است”، صحبت کرد.

نظر شما در مورد رویکرد بانک مرکزی کنیا در مورد ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره بانک مرکزی کنیا: عرضه ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) در کوتاه‌مدت و میان‌مدت اولویت ندارد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.