گفتگوی ایران و روسیه درباره همکاری‌ در زمینه رمز ارزها- رونمایی از ابزار ساده‌سازی تجارت با ارزهای ملی

گفتگوی ایران و روسیه درباره همکاری‌ در زمینه رمز ارزها- رونمایی از ابزار ساده‌سازی تجارت با ارزهای ملی
آنچه در این مقاله میخوانید

کارشناسان و نمایندگان تجاری از ایران و روسیه در مورد کاربردهای بالقوه رمز ارزها و بلاک چین با یکدیگر بحث و تبادل نظر کرده‌اند. دو کشور همچنین در مورد اجرای ابزارهای مالی جدید برای تسهیل تجارت دوجانبه در ارزهای فیات ملی خود با یکدیگر همکاری می‌کنند.

گردهمایی کارشناسان رمز ارزها از روسیه و ایران در نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی در تهران

رهبران تجاری و متخصصان صنعت از ایران و روسیه در مورد کاربردهای بالقوه و همچنین مشکلات استفاده از دارایی‌های رمزنگاری شده و فناوری‌های بلاک چین با یکدیگر بحث و تبادل نظر کرده‌اند. رسانه‌های محلی گزارش دادند که آنها در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی (فاینکس (Finex)) در تهران با هم ملاقات کردند.

به گزارش پورتال خبری Way2pay، در این گفتگو سخنرانانی از بخش‌های مربوط به رمز ارزها و فین تک (Fintech) هر دو کشور و مقامات دولتی از جمله مصطفی امیری، دبیر انجمن فین تک ایران و عباس آشتیانی، مدیر عامل انجمن بلاک چین ایران حضور داشتند.

الکساندر براژنیکوف (Alexander Brazhnikov)، مدیر اجرایی انجمن اقتصاد رمز ارزها، هوش مصنوعی و بلاک چین (Racib) روسیه و حسین خسروپور، مسئول پشتیبانی نوآوری و سرمایه گذاری در وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران نیز در این نشست شرکت داشتند.

این مجمع مالی که از روز سه‌شنبه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد، همچنین بستری برای اعلام خبر مربوط به تجارت بین دو کشور و مدیریت مبادلات پولی بین سهامداران اقتصادی شد.

ابزار مالی جدید برای تسهیل پرداخت‌ها با استفاده از ارزهای ملی

در مراسمی که توسط بانک پاسارگاد ایران و بزرگ‌ترین بانک روسیه، اسبربانک (Sberbank) برگزار شد، از ابزار مالی جدید ضمانت‌نامه بانکی رونمایی شد. این ابزار در کنار ابزار دیگری، می‌تواند به ساده سازی تجارت با ارزهای دو کشور، روبل و ریال کمک کند.

سید احمدرضا علایی، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران، گفت: “این ابزارها از پتانسیل بازتعریف تجارت دوجانبه با استفاده از ارزهای ملی برخوردار هستند. این اقدام گامی مهم و رو به جلو در همکاری ایران و روسیه است.”

جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه که هر دو با تحریم‌های بین‌المللی مواجه هستند، در حال بررسی راه‌هایی برای دور زدن محدودیت‌های مالی هستند. در حال حاضر، در بیش از 60 درصد از معاملات تجاری بین این دو کشور، پرداخت‌ها با استفاده از ارزهای ملی آنها انجام می‌شود.

در حالی که مقامات روسیه هنوز در حال بررسی قانونی کردن پرداخت‌ با استفاده از رمز ارزها در تسویه‌حساب‌های فرامرزی هستند، ایران اولین سفارش واردات رسمی خود را با ارز دیجیتال در آگوست سال گذشته انجام داد. و در اردیبهشت ماه سال جاری، سازمان توسعه تجارت ایران از ایجاد پلتفرمی خبر داد که به صاحبان کسب و کارها امکان پرداخت با ارزهای دیجیتال در خارج از کشور را می‌دهد.

آیا فکر می‌کنید ایران و روسیه استفاده از رمز ارزها را در تجارت دوجانبه خود آغاز خواهند کرد؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره گفتگوی ایران و روسیه درباره همکاری‌ در زمینه رمز ارزها- رونمایی از ابزار ساده‌سازی تجارت با ارزهای ملی بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.