گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 14 ژوئن 2023

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 14 ژوئن 2023
آنچه در این مقاله میخوانید

انتشار ترکیبی از داده‌های متضاد در سراسر بازار امروز، اختلاف بین انتظارات بانک‌های مرکزی کلیدی را افزایش داد. در ایالات متحده، پس از کاهش انتظارات تورمی بیش از حد انتظار، ارزش سهام افزایش یافت: عملکرد کلی شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) به 4.0 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت، که پایین‌ترین سطحی است که از پایان سال 2021 مشاهده نشده بود. برآورد مربوط به کالاهای غیر خوراکی نیز، با وجودی که همچنان بالاتر از حد پیش‌بینی‌ها باقی مانده است، کاهش یافته است و به 5.3 درصد در ماه می رسیده است.

تعدیل تورم، معامله گران سوآپ را بر آن داشته است تا انتظارات خود در مورد تشدید سیاست پولی را کاهش دهند؛ در حال حاضر، 57 درصد احتمال می‌رود که قیمتها در  نشست مربوط به ماه جولای تا 17 واحد افزایش یابند در حالی که این رقم در روز گذشته، 21 واحد بوده است.

از سوی دیگر، داده‌های مربوط به بازار کار انگلیس به صورت قابل‌توجهی صعودی شد، که این مسئله بر کاهش بیکاری در کنار فشارهای بیشتر دستمزدها تأکید کرد، و خطر افزایش بیشتر نرخ بهره از سوی بانک انگلیس (BOE) را افزایش داد– در حال حاضر قیمت‌ها بر اساس افزایش 128 واحدی تا پایان سال تعیین می‌شوند.

ارزش دلار تا 103.20 کاهش یافت و بازده 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده بدون تغییر باقی ماند.

فلزات پایه

امروز، مجموعه فلزات پایه از ترکیب بسته‌های تشویقی بالقوه چین و کاهش ارزش دلار سود برد. مقامات چینی در حال بررسی بسته گسترده‌ای از اقدامات حمایتی برای تقویت عملکرد اقتصادی، به ویژه رونق بخش املاک و مستغلات و تقاضای داخلی هستند. کاهش 7 روزه دیگر نرخ بازده واقعی (RRR) امروز به این احساسات افزوده است.

ما گمان می‌کنیم که با توجه به فقدان چشم انداز قوی برای تقاضای داخلی، مقامات قبل از تسریع بیشتر در نیمه دوم سال، به اجرای اقدامات حمایتی بیشتر برای بهبود احساسات ادامه دهند.

ارزش معاملات آتی نیکل و سنگ آهن بار دیگر بر اثر این حرکت افزایش یافت و، به ترتیب، به 21,952 و 111.66 دلار در هر تن رسیدند.

بهای سایر فلزات نیز نسبتاً افزایش یافت؛ قیمت آلومینیوم اندکی افزایش یافت و به 2,232 دلار در هر تن رسید در حالی که بهای مس تا سطح مقاومت 8,500 دلار در هر تن افزایش یافت.

سرب و روی، به ترتیب، با قیمت 2,080.50 و 2,381.50 دلار در هر تن بسته شدند.

نفت و فلزات گرانبها

قراردادهای آتی نفت با حمایت احتمالی بیشتر از سوی چین، ضررهای اخیر را جبران کردند، به طوری که نفت وست تگزاس (WTI) و برنت اکنون، به ترتیب، با قیمت 69 و 74 دلار در هر بشکه معامله می‌شوند.

با وجود کاهش انتظارات از فدرال رزرو برای افزایش نرخ‌ها، بهای طلا و نقره در نیمه دوم روز به شدت کاهش یافت. بهای طلا و نقره تا پایان روز تقریباً بدون تغییر باقی ماند و به ترتیب، با قیمت 1,945 و 23.80 دلار در هر اونس معامله شدند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 14 ژوئن 2023 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.