درخواست هندوراس برای پیوستن به بانک بریکس (BRICS Bank)

درخواست هندوراس برای پیوستن به بانک بریکس (BRICS Bank)
آنچه در این مقاله میخوانید

دولت هندوراس در سفر رسمی شیومارا کاسترو (Xiomara Castro)، رئیس جمهور هندوراس به شانگهای، رسماً برای عضویت در بانک توسعه جدید، معروف به بانک بریکس، درخواست داده است. هندوراس اکنون کشور دیگری است که در کنار آرژانتین درخواست ورود به این سازمان مالی را داده است.

درخواست هندوراس برای ورود به بانک بریکس

بانک توسعه جدید (New Development Bank)، که به عنوان بانک بریکس (BRICS) نیز شناخته می‌شود، درخواست رسمی از دولت هندوراس برای عضویت در این موسسه مالی دریافت کرده است.

این درخواست که شخصاً توسط شیومارا کاسترو، رئیس جمهور هندوراس، ارائه شد، بخشی از برنامه یک سفر دولتی با دعوت شی جین پینگ (Xi Jinping)، رئیس جمهور چین، است که برای تکمیل توافقات اقتصادی، فرهنگی و سیاسی انجام می‌شود.

کاسترو با دیلما روسف (Dilma Rousseff)، رئیس بانک بریکس، در شانگهای دیدار کرد. در این دیدار، بانک بریکس بر تعهد خود در مورد ترویج توسعه پایدار و همکاری بین‌المللی تاکید کرد.

روسف در یک سخنرانی در هنگام پذیرایی از کاسترو توضیح داد که بانک بریکس پذیرای اعضای بیشتری در برنامه‌های توسعه‌اش است و گفت که دیدار با کاسترو از «اهمیت زیادی» برخوردار است.

کاسترو توضیح داد که این درخواست به دنبال یافتن جایگزین‌هایی برای مدل‌های مالی سنتی است که «در بسیاری از موارد فقر و فلاکت بیشتری را به همراه داشت». او اعلام کرد:

“ما فکر می‌کنیم که همه امکانات وجود دارد که بتوانیم مکانیسم‌هایی را پیدا کنیم که به ما امکان می‌دهد اقتصاد خود را توسعه دهیم و متحدان دائمی برای ارائه سطح متفاوتی از کیفیت زندگی برای مردم خود پیدا کنیم.”

در جریان این سفر، هندوراس همچنین اولین سفارت خود را در چین افتتاح کرد.

گسترش بانک توسعه جدید

بانک توسعه جدید (New Development Bank)
بانک توسعه جدید (New Development Bank)

بانک توسعه جدید، اگرچه در سال 2014 تأسیس شد، اخیراً با ظهور گروه بریکس و پیشنهاد آن مبنی بر تمرکززدایی مالی جهانی، اهمیت پیدا کرده است. اعضای این بانک در حال حاضر شامل کشورهای عضو گروه بریکس شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی و سه کشور بنگلادش، مصر و امارات هستند. 

آرژانتین یکی دیگر از کشورهایی است که انتظار می‌رود در ماه‌های آینده به عضویت این بانک پذیرفته شود. به گفته روسف، برزیل از ورود این کشور به بانک بریکس حمایت خواهد کرد. او همچنین به سرجیو ماسا (Sergio Massa)، وزیر اقتصاد آرژانتین، گفت که در ماه آگوست، در مورد پذیرش آرژانتین رای‌گیری خواهد شد.

همچنین بر اساس گزارش‌های اخیر، این بانک در حال مذاکره برای پذیرش عربستان سعودی به عنوان عضو جدید است چون به دنبال کاهش وابستگی خود به روسیه است که در حال حاضر 19 درصد از سهام این بانک را در اختیار دارد.

نظر شما در مورد درخواست رسمی هندوراس برای عضویت در بانک بریکس و گسترش آن چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره درخواست هندوراس برای پیوستن به بانک بریکس (BRICS Bank) بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.