گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 23 ژوئن 2023

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 23 ژوئن 2023
آنچه در این مقاله میخوانید

پس از شنیدن اظهارات دیگری از سوی جروم پاول (Jerome Powell) که در مورد افزایش بیشتر نرخ‌ها از سوی فدرال رزرو برای مهار فشارهای تورمی و کنترل رشد استدلال می‌کرد، سهام ایالات متحده دچار نوسان شد. با وجود چشم‌انداز دو افزایش دیگر از سوی بانک مرکزی، سوآپ‌های فوروارد تا نوامبر سال جاری تنها بر اساس افزایش 26 واحدی نرخ‌ها قیمت‌گذاری می‌شوند.

این فرایند به دنبال حرکت غیرمنتظره بانک انگلیس (BOE) برای افزایش نرخ بهره به میزان 50 واحد روی می‌دهد که سطح کلی را به بالاترین حد مشاهده شده در سال 2008 رساند.

در حالی که بر اساس افزایش 133 واحدی نرخ‌ها قیمت‌گاری می‌شود، پوند تلاش کرد تا روند صعودی خود را که بلافاصله پس از انتشار این بیانیه آغاز شد، حفظ کند.

در همین حال، شاخص دلار به روند صعودی خود ادامه داد، و بازده 2 ساله خزانه‌داری ایالات متحده اکنون به 4.76 درصد رسیده است.

پس از انتشار ارقام بالایی در مورد آغاز پروژه‌های ساخت و ساز و مسکن، فروش خانه‌های دارای مالک قبلی در ماه می اندکی افزایش یافت و 0.2 درصد نسبت به ماه گذشته رشد کرد. نسبت به سال گذشته، این رقم همچنان بیش از 18 درصد پایین‌تر است.

فلزات پایه

با وجود نوساناتی که در اوایل امروز مشاهده شد، بهای فلزات پایه تقریباً بدون تغییر باقی ماند. بهای مس به شدت افزایش یافت تا به سطح مقاومت 8,867 دلار در هر تن برسد. با این حال، برای حفظ بهای خود الاتر از این سطح تلاش کرد و در نهایت، با قیمت 8,574 دلار در هر تن بسته شد. اختلاف قیمت نقدی مس نسبت به قیمت آن در سه ماه آینده باز هم افزایش یافت و به بالاترین سطح 18 دلار در هر تن در سال جاری رسید.

قیمت سرب به بالاتر از سطح مقاومت 2,190 دلار در هر تن رسید و پس از 9 روز متوالی روند صعودی، برای اولین بار بهای آن به صورت نسبی کاهش یافت. این فلز با قیمت 2,163.50 دلار در هر تن بسته شد.

از سوی دیگر، بهای آلومینیوم در طول روز به زیر سطح حمایت قوی 2,200 دلار در هر تن رسید و سپس به بالای این سطح بازگشت. این فلز اکنون بار دیگر در حال رسیدن به این سطح دیده می‌شود. روی با قیمت 2,456 دلار در هر تن بسته شد.

نفت و فلزات گرانبها

پس از اظهار نظر رئیس فدرال رزرو مبنی بر احتمال ضرورت افزایش نرخ‌ها، قیمت‌های آتی نفت کاهش یافت و نفت وست تگزاس (WTI) و برنت، به ترتیب، با قیمت 69 و 74 دلار در هر بشکه معامله شدند.

بهای طلا و نقره نیز باز هم کاهش یافت و به ترتیب، با قیمت 1,914 و 22.42 دلار در هر اونس فروخته شدند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 23 ژوئن 2023 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.