گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 27 ژوئن 2023

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 27 ژوئن 2023
آنچه در این مقاله میخوانید

پس از آن چه که باید در آخر هفته رویدادی ناپایدار باشد، بازارها در روز دوشنبه آرام بودند. شاخص S&P 500 تا حدی پایین‌تر است و شاخص سهام Euro Stoxx توانست تا زیان‌های مشاهده شده در اوایل روز را جبران کند. با توجه به تاثیر آخرین روز هفته و همچنین آخرین روز سه ماهه دوم مالی، ما گمان می‌کنیم که این جمعه شاهد افزایش ریسک از فضای سهام باشیم.

علاوه بر این، شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) اتحادیه اروپا و هزینه مصرف شخصی (PCE) آمریکا باید به تداوم چرخه انقباض بانک‌های مرکزی در این هفته کمک کنند.

شاخص دلار در حدود 102.70 نوسان داشت و بازدهی 2 ساله خزانه‌داری ایالات متحده در حدود 4.75 درصد کاهش یافت. در حالی که ما در مورد وضع نرخ‌های بالاتر از سوی فدرال رزرو محتاط هستیم، انتظار داریم همچنان که فعالان بازار بر اساس افزایش نرخ‌ها قیمت‌گذاری می‌کنند، شاهد تقویت بیشتر ارزش دلار تا نشست ماه جولای باشیم.

فلزات پایه

با وجود افزایش نوسانات مشاهده شده در روسیه در آخر هفته، در حالی که داده‌ها همچنان به ضعف بیشتر هزینه‌ها در خارج از چین اشاره می‌کند، فلزات پایه در روز دوشنبه شاهد فشار فروش طولانی مدت در سراسر جهان بودند.

با توجه به کم شدن وابستگی منطقه به دلار در سال گذشته و استفاده فزاینده از ارزهای ملی در سبد سرمایه، نوسانات کمتر از حد انتظار بود. در عوض، تفاوت بین قیمت خرید و فروش فلزات پایه باز هم کاهش یافت و اختلاف قیمت نقدی قلع نسبت به قیمت آن در سه ماه آینده بالای 1,400 دلار در هر تن باقی ماند؛ این رقم در مورد مس افزایش یافت و به 21.50 دلار در هر تن رسید.

برای قیمت‌های واقعی، با کاهش خوش‌بینی در مورد ارائه بسته‌های تشویقی، شاهد کاهش بهای فلزات هستیم. آلومینیوم به روند نزولی خود ادامه داد و بهای آن به 2,142 دلار در هر تن سقوط کرد تا با 2,148.50 دلار در هر تن بسته شد.

بهای مس در حدود 8,400 دلار در هر تن نوسان داشت و با قیمت 8,391 دلار در هر تن بسته شد.

سایر فلزات شاهد سقوط شدیدی در قیمت خود بودند؛ بهای مس 53 دلار در هر تن کاهش یافت و به 2,069.50 دلار در هر تن رسید.

بهای نیکل از سطح حمایت 21,000 دلار در هر تن پایین‌تر رفت تا با 20,305 دلار در هر تن بسته شود؛ این سطوح پایین از پایان ماه می تا کنون مشاهده نشده بود. این سطح حمایت در گذشته تثبیت شده بود.

نفت و فلزات گرانبها

پس از آن که معامله‌گران بر اساس خطرات طولانی‌مدت ناشی از کاهش تولید روسیه، قیمت‌گذاری نکردند، ارزش معاملات آتی نفت افزایش یافت. نفت وست تگزاس (WTI) و برنت اکنون، به ترتیب، با قیمت 69 و 74 دلار در هر بشکه معامله می‌شوند.

فلزات گرانبها به روند صعودی خود ادامه دادند و بهای طلا و نقره، با اندکی افزایش، به ترتیب، به 1,927 و 22.85 دلار در هر اونس رسید.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 27 ژوئن 2023 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.