گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 29 ژوئن 2023

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 27 ژوئن 2023
آنچه در این مقاله میخوانید

امروز، به دنبال اظهارات چهار نفر از مدیران ارشد بانک‌های مرکزی جهان در مورد احتمال افزایش نرخ بهره، سهام ایالات متحده بار دیگر با پیشگامی سهام شرکت‌های فعال در حوزه فناوری تقویت شد. جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو، اظهار داشت که با دو افزایش متوالی مخالف نیست و اقتصاد به اندازه کافی انعطاف‌پذیر است تا تأثیرات نرخ‌های بالاتر را تحمل کرده و از رکود سخت جلوگیری نماید.

فعالان بازارها گمانه‌زنی‌های خود را برای انقباض بیشتر افزایش داده‌اند. با این حال، هنوز دو افزایش نرخ را در نظر نگرفته‌اند، و تا پایان سال، بر اساس افزایش 24 واحدی نرخ‌ها قیمت‌گذاری شده است.

در همین زمان، سیاستگذاران معتقد نیستند که تورم 2 درصدی در سال جاری یا سال آینده محقق شود که این مسئله تداوم فشارهای قیمتی در بلندمدت را نشان می‌دهد.

در همین حال، لاگارد (Lagarde)، رئیس بانک مرکزی اروپا، تاکید کرد که افزایش بیشتر نرخ بهره برای محدود کردن سیاست پولی مناسب است.

شاخص دلار به سطح 103 افزایش یافت و بازده 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده بدون تغییر باقی ماند.

فلزات پایه

بهای فلزات پایه امروز کاهش یافت و روند کاهشی تدریجی که در ماه‌های اخیر شاهد آن بودیم، ادامه یافت. بر اساس نظرسنجی بلومبرگ (Bloomberg)، گمانه‌زنی‌ها در مورد اقتصاد چین برای افزایش بسته‌های تشویقی پولی و مالی در سال جاری، همراه با کاهش بیشتر در نرخ‌های وام‌های سیاستی یک ساله‌اش، در حال افزایش است.

در بخش مالی، معافیت‌های مالیاتی مصرف‌کننده و افزایش سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها در حمایت از بخش‌های کلیدی اقتصاد بسیار مهم است. با این حال، برای اطمینان از بهبود موثر ضریب اطمینان و رشد، مقام سابق صندوق بین‌المللی پول معتقد است که ترکیبی از اقدامات تشویقی در کنار دستورالعمل‌های واضح‌تر مورد نیاز است.

بهای مس همچنان به کاهش خود ادامه داد و پنجمین روز متوالی روند نزولی را ثبت کرد و پیش از آن که با اندکی افزایش، با قیمت 8,255 دلار در هر تن بسته شود، به پایین‌ترین سطح 8,255 دلار در هر تن رسید.

بهای آلومینیوم به میزان کمتری کاهش یافت اما سطح حمایت 2,150 دلار در هر تن بار دیگر تثبیت شد که باعث شد این فلز با قیمت 2,173.50 دلار در هر تن بسته شود.

سرب و روی، به ترتیب، با قیمت پایین‌تر 2,071 و 2,349.50 دلار در هر تن بسته شدند.

نفت و فلزات گرانبها

ارزش معاملات آتی نفت تا پایان روز افزایش یافت و نفت وست تگزاس (WTI) و برنت، به ترتیب، با قیمت 69 و 73 دلار در هر بشکه معامله شدند.

بهای طلا و نقره تا حد زیادی بدون تغییر باقی ماند و به ترتیب، به 1,911 و 22.84 دلار در هر اونس رسید.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 29 ژوئن 2023 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.