کاهش تورم عمده‌فروشی ژاپن برای ششمین ماه متوالی

سرمایه گذاران نگاه بلندمدت را به عنوان افزایش نرخ بهره در ژاپن می‌بینند
آنچه در این مقاله میخوانید

داده‌ها نشان داد که تورم عمده‌فروشی ژاپن برای ششمین ماه متوالی در ژوئن به دلیل کاهش قیمت سوخت و کالاها کاهش یافت.

این نشانه‌ای از کاهش مداوم فشار هزینه‌ها است که باعث افزایش قیمت‌های مصرف‌کننده شده است.

این داده ها به بانک مرکزی نشان می‌دهد که تورم مصرف‌کننده در ماه‌های آینده با کاهش قیمت‌های جهانی کالاها، کاهش خواهد یافت.

داده‌ها نشان می‌دهد که شاخص قیمت کالاهای شرکتی (CGPI)، که قیمت‌هایی را که شرکت‌ها برای کالاها و خدمات خود از یکدیگر دریافت می‌کنند، اندازه‌گیری می‌کند، در ژوئن 4.1 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت که کندتر از میانگین پیش‌بینی بازار برای افزایش 4.3 درصدی بود.

بر اساس داده‌های BOJ، این افزایش که به دنبال افزایش 5.2 درصدی در ماه مه رخ داد، پایین‌ترین نرخ سالانه از آوریل 2021 بود.

قیمت‌های واردات مبتنی بر ین در ژوئن 11.3 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت که بزرگترین افت سالانه از ژوئیه 2020 تاکنون است و برای خرده‌فروشانی که شدیداً به واردات مواد خام وابسته هستند، تخفیف ایجاد می‌کند.

BOJ بر عزم خود برای حفظ سیاست پولی فوق‌العاده سست تا زمانی که افزایش هزینه‌های اخیر در تورم به سمت افزایش قیمت‌ها که ناشی از تقاضای قوی داخلی و همراه با دستمزدهای بالاتر است، هدایت شود، تاکید کرده است.

دیدگاه خود را درباره کاهش تورم عمده‌فروشی ژاپن برای ششمین ماه متوالی بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.