گفتگوی سران گروه بریکس (BRICS) در مورد پذیرش اعضای جدید در نشست ماه آگوست

گفتگوی سران گروه بریکس (BRICS) در مورد پذیرش اعضای جدید در نشست ماه آگوست
آنچه در این مقاله میخوانید

رئیس جمهور آفریقای جنوبی تاکید کرد که سران گروه بریکس در زمان برگزاری نشست آن در این کشور، در مورد توسعه این سازمان و پذیرش اعضای جدید بحث خواهند کرد. این نشست قرار است در ماه آگوست برگزار شود و ده‌ها کشور امیدوار هستند که به عضویت این گروه اقتصادی درآیند.

رامافوسا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی، می‌گوید که حدود 20 کشور خواهان پیوستن به گروه بریکس هستند

سیریل رامافوسا (Cyril Ramaphosa)، رئیس جمهور آفریقای جنوبی، تایید کرده است که سران کشورهای عضو گروه بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) قرار است در نشست این گروه که در ماه آگوست برگزار می‌شود، در مورد توسعه این گروه اقتصادی صحبت کنند. رامافوسا به رادیو SABC گفت:

“در حال حاضر، بیش از 20 کشور خواستار پیوستن به گروه بریکس هستند و از ما می‌خواهند تا آنها را در جمع خانواده خود بپذیریم. بنابراین، در این نشست، ما همچنین در مورد این که آیا گروه بریکس می‌تواند کشورهای دیگری را به عضویت بپذیرد، بحث خواهیم کرد.”

گزارشات رسانه‌ای و بیانیه‌های رسمی منتشر شده در چند ماه گذشته فاش کرده‌اند که تعدادی از کشورها در حال تلاش برای پیوستن به گروه بریکس هستند. در ماه آوریل، آنیل سوکلال (Anil Sooklal)، نماینده آفریقای جنوبی در این گروه، گفت که 13 کشور به طور رسمی برای پیوستن به گروه اقتصادهای در حال توسعه پیشرو درخواست داده‌اند در حالی که شش کشور دیگر به صورت غیر رسمی علاقه خود را برای پیوستن به این گروه اعلام کرده‌اند.

پایگاه خبری روسی تاس (Tass) در گزارشی اعلام کرد که بر اساس آن چه در روزنامه Business Standard هند منتشر شده است، احتمال می‌رود که سران گروه بریکس در این نشست، با پذیرش پنج عضو جدید موافقت نمایند. بنا به گفته یکی از مقامات ارشد دولتی که نخواست نام او فاش شود، این گروه احتمالا شامل عربستان سعودی، امارات متحده عربی، اندونزی، مصر و آرژانتین خواهد بود.

سیریل رامافوسا میزبانی و ریاست نشست بریکس را که قرار است از 22 تا 24 آگوست در ژوهانسبورگ، پرجمعیت‌ترین شهر آفریقای جنوبی، برگزار شود را بر عهده خواهد داشت. نشریه مسکو تایمز (Moscow Times) در هفته گذشته اعلام کرد که حضور ولادیمیر پوتین (Vladimir Putin)، رئیس جمهور روسیه، در این نشست به دلیل اعلام جرم دیوان کیفری بین‌المللی (ICC) علیه او به خاطر جنگ در اوکراین هنوز قطعی نیست.

بر اساس گزارشات منتشر شده، روسیه درخواست آفریقای جنوبی برای فرستادن سرگئی لاوروف (Sergei Lavrov)، وزیر امور خارجه روسیه، به جای پوتین به این نشست را رد کرده است. پُل ماشاتیل (Paul Mashatile)، معاون رامافوسا، به رسانه‌های محلی گفت: “ما می‌دانیم که متعهد به پیروی از دیوان کیفری بین‌المللی بر مبنای اساسنامه رم (Rome Statute) هستیم اما نمی‌توانیم کسی را دعوت کرده و سپس او را دستگیر کنیم. می‌توانید درک کنید که در چه وضعیت دشواری قرار داریم.” با این حال، رامافوسا تا کنون از رؤسای چهار کشور دیگر دعوت کرده و قول داده است تا با وجود هشدار دیوان کیفری بین‌المللی (ICC)، این نشست را به صورت حضوری برگزار کند.

آیا فکر می‌کنید که کشورهای عضو گروه بریکس در نشست ماه آگوست خود با عضویت اعضای جدید موافقت خواهند کرد؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره گفتگوی سران گروه بریکس (BRICS) در مورد پذیرش اعضای جدید در نشست ماه آگوست بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.