رونمایی رابرت کندی جونیور، نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده، از طرحی برای حمایت از دلار آمریکا با بیت کوین

رونمایی رابرت کندی جونیور، نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده، از طرحی برای حمایت از دلار آمریکا با بیت کوین
آنچه در این مقاله میخوانید

رابرت اف کندی جونیور (RFK Jr.) نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده، از دو اقدام اصلاحی جدید برای بیت کوین در صورت انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهور، رونمایی کرده است. او قصد دارد با کمک رمز ارزها از دلار آمریکا حمایت کند و مالیات بر عایدی سرمایه در تبدیل بیت کوین به دلار را حذف نماید. او تاکید کرد که ماموریت دولت او این است که آمریکا را به “مرکز جهانی رمز ارزها، به ویژه بیت کوین” تبدیل کند.

دولت کندی قصد دارد با بیت کوین، از دلار آمریکا حمایت کند

رابرت اف کندی جونیور (Robert F. Kennedy Jr.)، نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده، در طی سخنرانی خود در رویداد Heal-the-Divide در روز سه شنبه از چندین طرح صعودی برای بیت کوین در صورت انتخاب به عنوان رئیس جمهور رونمایی کرد. کندی پسر رابرت اف کندی (Robert F. Kennedy)، دادستان کل سابق و سناتور و برادرزاده جان اف کندی (John F. Kennedy)، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، است.

نامزد ریاست جمهوری با تشریح اصلاحاتی که قبلاً در مورد بیت کوین وعده داده بود، شروع کرد و اظهار داشت که مأموریت دولتش این است که آمریکا را به “مرکز جهانی رمز ارزها، به ویژه بیت کوین، به عنوان وسیله‌ای برای تشویق به سرمایه‌گذاری بیشتر در تولید انرژی سبز و تجدیدپذیر، جذب مهندسی، سرمایه‌گذاری و نوآوری در کشورمان” تبدیل کند.

او همچنین قول داد که “به سیاست‌های فعلی دولت بایدن برای مجازات بانک‌ها به دلیل معامله با بیت‌کوین، پایان دهد و همچنین موانعی قوی در برابر انتشار ارزهای دیجیتال بانک مرکزی [CBDCs] ایجاد کند.”

کندی روز سه‌شنبه گفت: “می‌خواهم امروز درباره دو اقدام اصلاحی دیگر صحبت کنم که ما به دست مورد بررسی قرار داده‌ایم و قرار است بخشی از برنامه ما باشند”. یکی از اقامات اصلاحی ما حمایت از دلار آمریکا با استفاده از بیت کوین (BTC) است. او تشریح کرد:

“دولت کندی از دلار آمریکا با دارایی‌های واقعی و محدود مانند طلا، نقره، پلاتین و بیت کوین که سخت‌ترین دارایی نقدینگی جهان است، حمایت خواهد کرد تا دلار آمریکا را تقویت کند و موفقیت مستمر آن را به عنوان ارز ذخیره جهانی تضمین نماید.”

او توضیح داد: “این فرایند شامل حواله‌ها، اسکناس‌ها و اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده خواهد بود. برنامه من این است که با قدم‌های خیلی خیلی کوچک شروع کنم- شاید 1 درصد از حواله‌های خزانه‌داری صادر شده توسط ارزی معتبر، طلا، نقره، پلاتین یا بیت کوین پشتیبانی شود. و سپس، بسته به نتیجه، سالانه آن را افزایش خواهیم داد. کاری که ما انجام می‌دهیم این است که… از قضا، ما می‌توانیم از بیت کوین برای کمک به نجات دلار آمریکا استفاده کنیم.”

معافیت مالیات بر عایدی سرمایه

یکی دیگر از اقدامات اصلاحی بیت کوین که کندی روز سه‌شنبه فاش کرد، مربوط به مالیات بر عایدی سرمایه ناشی از تبدیل رمز ارز به دلار آمریکا است. این کاندیدای ریاست جمهوری طرفدار بیت کوین، که اخیرا فاش کرده است که تا 250 هزار دلار بیت کوین در اختیار دارد، اظهار داشت:

“مانند سنگاپور، آلمان، سوئیس، پورتوریکو و پرتغال، دولت کندی تبدیل بیت کوین به دلار آمریکا را از مالیات بر عایدی سرمایه معاف خواهد کرد.”

کندی توضیح داد که مزایای این سیاست شامل “تسهیل نوآوری و سرمایه‌گذاری، تضمین حریم خصوصی شهروندان، [و] تشویق کسب‌وکارها برای رشد حرفه‌ها و مشاغل مربوط به حوزه فناوری در ایالات متحده به جای سنگاپور، سوئیس، آلمان و پرتغال است”.

او همچنین با بیان این که یکی از عوامل این تصمیم “غیرقابل گزارش بودن رویدادهایی است که مشمول مالیات نمی‌شوند”، تأکید کرد: “استفاده از ارز به عنوان سلاحی علیه آزادی بیان، که همان طور که بسیاری از شما می‌دانید یکی از اهداف اصلی من و دیگر آزادی‌های مدنی است، برای دولت‌ها دشوارتر خواهد بود”.

نظر شما در مورد اصلاحاتی که رابرت اف کندی جونیور در صورت انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهور برای بیت کوین در نظر گرفته است، چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره رونمایی رابرت کندی جونیور، نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده، از طرحی برای حمایت از دلار آمریکا با بیت کوین بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.