برگزاری نشست تاریخی گروه بریکس (BRICS) بدون حضور پوتین

برگزاری نشست تاریخی گروه بریکس (BRICS) بدون حضور پوتین
آنچه در این مقاله میخوانید

به گفته دفتر ریاست جمهوری آفریقای جنوبی، ولادیمیر پوتین (Vladimir Putin)، رئیس جمهور روسیه، برای شرکت در نشست بریکس در ماه آگوست، به ژوهانسبورگ سفر نخواهد کرد. کرملین تأیید کرد که مسکو به جای او، سرگئی لاوروف (Sergey Lavrov)، وزیر امور خارجه این کشور، را اعزام خواهد کرد و تاکید کرد که پوتین از طریق ارتباط ویدیویی به این رویداد خواهد پیوست.

پوتین در گفتگوهای گروه بریکس در مورد گسترش این گروه و مسائل ارزی شرکت می‌کند

رسانه‌های روسی به نقل از دفتر سیریل رامافوسا (Cyril Ramaphosa)، رئیس جمهور آفریقای جنوبی، گزارش دادند که رئیس دولت روسیه در جمع رهبران کشورهای بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) در دیدار حضوری آنها در ماه آینده حضور نخواهد داشت. در این بیانیه آمده است:

“با توافق دوجانبه، رئیس جمهور پوتین در این نشست شرکت نخواهد کرد. از فدراسیون روسیه سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه این کشور به نمایندگی حضور خواهد داشت.”

از زمان صدور کیفرخواست توسط دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC)، حضور پوتین در این نشست با تردیدهایی همراه بوده است. در ماه مارس، سازمان بین دولتی مستقر در لاهه حکم بازداشت او و ماریا لووا-بلوا (Maria Lvova-Belova)، کمیسر حقوق کودکان روسیه، را صادر کرد.

هر دو متهم به اخراج کودکان اوکراینی از مناطق درگیری و برخی اتهامات دیگر شده‌اند. در حالی که روسیه اختیارات دیوان بین‌المللی کیفری را به رسمیت نمی‌شناسد، جمهوری آفریقای جنوبی تحت صلاحیت قضایی آن است.

این اجلاس از 22 تا 24 آگوست در ژوهانسبورگ، بزرگترین شهر آفریقای جنوبی برگزار می‌شود و بر موضوعات مهمی مانند گسترش این اتحادیه و استفاده از پول ملی کشورهای عضو در تجارت متمرکز خواهد بود.

دیمیتری پسکوف (Dmitry Peskov)، سخنگوی مطبوعاتی او، با تایید بیانیه پرتوریا به خبرگزاری ریانووستی (RIA Novosti news agency) گفت ولادیمیر پوتین از طریق ارتباط ویدئویی در مجمع بریکس در آفریقای جنوبی شرکت خواهد کرد.

ولادیمیر پوتین

سخنگوی کرملین اظهار داشت: “رئیس جمهور پوتین تصمیم گرفت به صورت ویدئو کنفرانس در اجلاس بریکس شرکت کند. این یک مشارکت تمام عیار خواهد بود. لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در این نشست حضور خواهد داشت.”

به گفته وینسنت ماگونیا (Vincent Magwenya)، سخنگوی دفتر رامافوسا، تعهد آفریقای جنوبی به برگزاری موفقیت‌آمیز اجلاس «تاریخی» آتی بریکس و به رسمیت شناختن تعهدات قانونی این کشور بر اساس اساسنامه رم، شکل مشارکت روسیه را تعیین کرد.

به نقل از رادیو اسپوتنیک روسیه (Radio Sputnik)، ماگونیا افزود که معتقد است غیبت ولادیمیر پوتین در مراسم برنامه‌ریزی شده تداخلی نخواهد داشت چون لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، به نمایندگی از او حضور خواهد داشت.

آیا فکر می‌کنید رهبران بریکس بدون حضور شخص پوتین در اجلاس می‌توانند تصمیمات مهمی اتخاذ کنند؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره برگزاری نشست تاریخی گروه بریکس (BRICS) بدون حضور پوتین بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.