علاقه بیش از 40 کشور به عضویت در گروه بریکس (BRICS)

علاقه بیش از 40 کشور به عضویت در گروه بریکس (BRICS)
آنچه در این مقاله میخوانید

دیپلمات ارشد آفریقای جنوبی که مسئول روابط بریکس (BRICS) است، فاش کرد که بیش از 40 کشور علاقه دارند به این گروه اقتصادی بپیوندند. در میان آنها، 22 کشور به طور رسمی برای عضویت درخواست داده‌اند. او معتقد است که گروه بریکس می‌تواند بیش از 50 کشور را شامل شود.

گروه بریکس توجه بیش از 40 کشور را به خود جذب کرده است

آنیل سوکلال (Anil Sooklal)، دیپلمات ارشد آفریقای جنوبی و مسئول روابط بریکس، و مقامات وزارت امور خارجه آفریقای جنوبی آخرین آمار درخواست‌ها برای عضویت در گروه بریکس را در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز پنجشنبه در ژوهانسبورگ به اشتراک گذاشتند. آفریقای جنوبی میزبانی نشست امسال گروه بریکس را بر عهده خواهد داشت. این گروه اقتصادی شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است.

سوکلال فاش کرد که 22 کشور به طور رسمی برای پیوستن به گروه بریکس (BRICS) درخواست داده‌اند. به نقل از خبرگزاری رویترز (Reuters)، او همچنین گفت:

“همین تعداد از کشورها … (از جمله) همه کشورهای بزرگ جنوب جهانی، به طور غیررسمی علاقه خود را برای عضویت در گروه بریکس ابراز کرده‌اند. “

کشورهای علاقه‌مند به پیوستن به گروه بریکس شامل آرژانتین، ایران، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، کوبا، جمهوری دموکراتیک کنگو، کومور، گابن و قزاقستان هستند.

اجلاس سران بریکس در روزهای 22 تا 24 آگوست در ژوهانسبورگ برگزار می‌شود و یکی از موضوعات کلیدی که در دستور کار این نشست قرار خواهد داشت، پذیرش اعضای جدید و گسترش این گروه مهم اقتصادی است. با این حال، ولادیمیر پوتین (Vladimir Putin)، رئیس جمهور روسیه، شخصا در این نشست حضور نخواهد داشت.

روز سه شنبه، سوکلال بر گسترش سریع گروه بریکس تاکید کرد. این دیپلمات به نقل از خبرگزاری IOL گفت:

“با گسترش گروه بریکس، این گروه می‌تواند بیش از 50 کشور را شامل شود.”

یکی از موضوعاتی که در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفته است، ارز مشترک پیشنهادی گروه بریکس (BRICS) است. خبرگزاری روسی RT اخیراً ادعا کرده است که کشورهای عضو گروه بریکس در حال راه‌اندازی ارزی با پشتوانه طلا هستند که در اجلاس ماه آگوست معرفی خواهد شد. با این حال، لزلی ماسدورپ (Leslie Maasdorp)، معاون رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی و مدیر مالی بانک توسعه جدید (New Development Bank)، که به بانک بریکس (BRICS Bank) نیز معروف است، تاکید کرده است که بریکس برنامه‌ای فوری برای ایجاد یک ارز مشترک به منظور به چالش کشیدن سلطه دلار آمریکا ندارد.

به گزارش IOL، سوکلال گفت که موضوع ارز بریکس در دستور کار اجلاس سران نیست. او در ادامه، اظهار داشت:

“ما ایده تعمیق تعامل در تجارت با ارزهای محلی را بررسی خواهیم کرد. کشورهای عضو می‌خواهند انعطاف بیشتری داشته و کمتر به دلار وابسته باشند.”

لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا (Luiz Inácio Lula da Silva)، رئیس جمهور برزیل، در ماه ژوئن گفت که قصد دارد موضوع دلارزدایی را در این اجلاس مطرح کند. او از کشورهایی که دلار آمریکا را از تجارت جهانی خود کنار می‌گذارند و به جای آن از ارزهای ملی خود استفاده می‌کنند، حمایت کرده است. رئیس جمهور برزیل همچنین از ایجاد واحد پولی مشترک گروه بریکس حمایت کرده است.

نظر شما در مورد کشورهایی که قصد دارند به گروه بریکس بپیوندند، چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره علاقه بیش از 40 کشور به عضویت در گروه بریکس (BRICS) بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.