ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه: نظام جهانی چندقطبی جدید “عادلانه‌تر” خواهد بود

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه: نظام جهانی چندقطبی جدید "عادلانه‌تر" خواهد بود
آنچه در این مقاله میخوانید

در مقاله جدیدی، ولادیمیر پوتین (Vladimir Putin)، رئیس جمهور فدراسیون روسیه، افکار خود را در مورد ظهور نظم جهانی چند قطبی جدید بیان کرد. پوتین توضیح داد که این ترکیب‌بندی جدید به مناطق مختلف از جمله آفریقا، خاورمیانه و آمریکای جنوبی اجازه می‌دهد تا نقش خود را در نظام جهانی جدید به صورتی «عادلانه‌تر و دموکراتیک‌تر» ایفا کنند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، ظهور نظام جهانی جدید «عادلانه‌تر و دموکراتیک‌تر» را پیش‌بینی کرد

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه، ظهور نظام جهانی چندقطبی جدید را توصیف کرده است که به مناطقی مانند آفریقا، خاورمیانه و آمریکای جنوبی اجازه می‌دهد تا قابلیت‌های واقعی خود را توسعه دهند.

پوتین در مقاله اخیر خود با عنوان “روسیه و آفریقا: پیوستن به تلاش‌ها برای رسیدن به صلح، پیشرفت و آینده‌ای موفق” به ظهور این “مراکز قدرت و نفوذ اقتصادی و سیاسی” جدید اشاره کرد که خواستار تایید هستند.

پوتین اظهار داشت:

“ما مطمئن هستیم که نظام جهانی چندقطبی جدید، که نشانه‌هایی از آن را می‌توان دید، عادلانه‌تر و دموکراتیک‌تر خواهد بود.”

علاوه بر این، پوتین اظهار داشت که این ترکیب‌بندی جدید عرصه بین‌المللی به سایر مناطق این امکان را می‌دهد که “جایگاه شایسته [خود] را در آن به دست آورده و در نهایت [خود] را از میراث تلخ استعمار و استعمار نو رها کرده و شیوه‌های مدرن آن را رد کنند”.

پوتین همچنین به زمینه مشترکی که بین آفریقا و روسیه وجود دارد اشاره کرد و اظهار داشت که این مناطق “با یک تمایل مشترک برای شکل دادن به یک سیستم روابط بر اساس اولویت حقوق بین الملل، احترام به منافع ملی، تقسیم ناپذیری امنیت و به رسمیت شناختن نقش هماهنگ کننده مرکزی سازمان ملل گرد هم آمده‌اند.”

جهانی چندقطبی

این اولین بار نیست که پوتین به ظهور دنیای چندقطبی اشاره می‌کند که به دنبال رهایی خود از وابستگی به مراکز مالی سنتی است. پوتین در سخنرانی در ماه ژوئن در مجمع بین‌المللی اقتصادی سن پترزبورگ (SPIEF)، اظهار داشت:

“نظام جهانی نئواستعماری که ماهیتی زشت دارد، دیگر وجود ندارد و نظام جهانی چندقطبی در حال تقویت است. این روندی اجتناب‌ناپذیر است.”

پوتین در ماه می، در نشستی با شورای توسعه خودگردانی محلی، همچنین به “اجتناب‌ناپذیری” تمرکززدایی مراکز قدرت جهانی اشاره کرد. او توضیح داد که این جنبش “فقط تشدید خواهد شد” و اظهار داشت که کسانی که آن را درک نکنند، در معرض شکست قرار خواهند گرفت. در آن زمان، پوتین اعلام کرد که این “واقعیتی کاملاً آشکار” است.

نظر شما در مورد افکار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در مورد ظهور نظام جهانی چندقطبی جدید چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه: نظام جهانی چندقطبی جدید “عادلانه‌تر” خواهد بود بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.