ممنوعیت استخراج رمز ارزها در مالزی: پلیس و نیروگاه برق عملیات استخراج غیرقانونی را خنثی کردند

ممنوعیت استخراج رمز ارزها در مالزی: پلیس و نیروگاه برق عملیات استخراج غیرقانونی را خنثی کردند
آنچه در این مقاله میخوانید

یک عملیات استخراج مخفی رمز ارز، که مشکوک به سرقت برق بود، در فروشگاهی در میدان مارینا (Marina Square) در میری (Miri)، مالزی کشف شد. نمایندگان پلیس ساراواک و کارخانه انرژی ساراواک فاش کردند که انجام این عملیات موفقیت‌آمیز با اطلاع‌رسانی از سوی مردم امکان‌پذیر شد.

پلیس و انرژی ساراواک مالزی کمپ استخراج غیرقانونی رمز ارزها در میری را کشف کردند

ساراواک انرژی (Sarawak Energy)، شرکت آب و برق دولتی، و اداره پلیس محلی از برچیدن یک کمپ غیرمجاز ماینینگ رمز ارزها که در میری، ساراواک، مالزی ایجاد شده بود، خبر دادند. مقامات تقریباً 34 ماینر مدارهای مجتمع با کاربرد خاص (ASIC) و اتصالات مرتبط با آنها را ضبط کردند.

شرکت ساراواک انرژی اعلام کرد: “تمام تجهیزات مورد استفاده برای عملیات استخراج از جمله کابل‌های مستقیم و سرورها کشف و ضبط شد. گزارش پلیس ارائه شده و تحقیقات در حال حاضر در جریان است.”

در مقایسه با سایر مناطق جهان، نرخ برق در مالزی نسبتا پایین است. به این ترتیب، شرکت ساراواک انرژی افزایش حوادث دزدی برق را در چند سال گذشته گزارش کرد. تخمین زده می‌شود که این مورد خاص برای نیروگاه انرژی 6000 رینگیت در ماه (1,317 دلار) هزینه داشته باشد.

این شرکت هشدار داد: “طبق بند 33(5) قانون برق، دزدی برق یک جرم جدی است که در صورت مجرم شناخته شدن تا 100,000 رینگیت جریمه و/یا پنج سال زندان دارد. اخیراً، مقامات مالزی سه طرح سرقت برق اضافی مرتبط با مزارع استخراج در سنادین (Senadin) را خنثی کردند.

گفته می‌شود در حالی که تحقیقات نیروی انتظامی ادامه دارد، 137 دستگاه ماینر مدارهای مجتمع با کاربرد خاص (ASIC) از این سایت‌ها کشف و ضبط شد. در فوریه سال 2021، مقامات مالزی هفت نفر را به دلیل سرقت 2.15 میلیون دلار برق برای استخراج بیت کوین دستگیر کردند. در جولای سال 2021، مقامات مالزیایی بیش از 1.2 میلیون دلار تجهیزات استخراج بیت کوین را پس از مصادره آنها به خاطر استخراج غیرقانونی تخریب کردند.

در همان ماه، مقامات در شهر میری، ساراواک، 1069 دکل را از ماینرهای متهم به سرقت برق برای عملیات خود ضبط کردند. گزارشی که در 27 جولای منتشر شد، نشان می‌دهد که شرکت ساراواک انرژی ابزار و تیم‌های بازرسی کنتورهای لازم را برای کشف چنین سرقت‌هایی از جمله کنتورهای مستقیم زیرزمینی و کنتورهای دستکاری شده در اختیار دارد.

در این گزارش توضیح داده شده است که شرکت انرژی همچنین خاطرنشان کرد که به نکات عمومی نیز متکی است و مردم محلی را تشویق می‌کند تا هرگونه فعالیت مشکوکی را به مرکز مراقبت از مشتریان ساراواک انرژی گزارش دهند.

نظر شما در مورد خنثی کردن عملیات استخراج رمز ارزها در میری چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره ممنوعیت استخراج رمز ارزها در مالزی: پلیس و نیروگاه برق عملیات استخراج غیرقانونی را خنثی کردند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.