درخواست انجمن بلاک چین ژاپن از توکیو برای اصلاح سیستم مالیات رمز ارزها

درخواست انجمن بلاک چین ژاپن از توکیو برای اصلاح سیستم مالیات رمز ارزها
آنچه در این مقاله میخوانید

یک سازمان صنعتی در ژاپن پیشنهاد کرده است که دولت باید قوانین مالیاتی برای دارایی‌ها و تراکنش‌های مربوط به رمز ارزها را اصلاح کند. اعضای آن متقاعد شده‌اند که قوانین مالیاتی فعلی مانع رشد اقتصاد Web3 در کشور می‌شود و مالیات‌دهندگان را از نگهداری و استفاده از رمز ارزها منصرف می‌کند.

دولت ژاپن خواستار اصلاح قوانین مالیاتی برای درآمد و تراکنش‌های مربوط به رمز ارزها شد

انجمن بلاک چین ژاپن (JBA) درخواستی را به دولت توکیو ارائه کرده است و از آن خواسته است تا رژیم مالیاتی ارزهای مجازی را اصلاح کند. این سازمان به رهبری یوزو کانو (Yuzo Kano)، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل صرافی ژاپنی رمز ارز Bitflyer، اصرار دارد که تغییرات پیشنهادی به شرکت‌های داخلی بیشتری اجازه ورود به بخش Web3 را می‌دهد.

خبرگزاری رمزارز Coinpost روز شنبه گزارش داد که انجمن بلاک چین ژاپن خواستار بازنگری در سیستم مالیاتی دارایی‌های کریپتو شده است که می‌گوید مانع رشد تجارت Web3 در ژاپن و همچنین توسعه محیطی می‌شود که در آن، شهروندان می‌توانند دارایی‌های دیجیتال ژاپنی را داشته باشند و از آنها استفاده کنند.

ماه گذشته، آژانس ملی مالیات ژاپن (NTA) برخی از قوانین مالیاتی شرکت‌ها را اصلاح کرد تا شرکت‌ها را از مالیات سودهای غیرقابل تحقق پایان سال از رمز ارزهایی که صادر کرده‌اند، معاف کند. این انجمن اکنون می‌خواهد سودهای محقق نشده از توکن‌های صادر شده توسط اشخاص ثالث نیز معاف شود، زیرا این مسئله یکی از موانعی است که مانع ورود به بازار Web3 می‌شود.

انجمن بلاک چین ژاپن (JBA) توضیح داد:

“اگر مالیات بر سود محقق نشده پایان دوره لغو شود، شرکت‌ها دیگر به فروش توکن‌هایی که برای مقاصد مالیاتی دارند، نیازی نخواهند داشت… تحت سیستم مالیاتی فعلی، فروش توکن‌ها برای پرداخت مالیات ممکن است باعث کاهش قیمت توکن‌ها شود که می‌تواند مانع رشد اقتصاد مبتنی بر توکن شود.”

این سازمان همچنین خواستار تغییر روش مالیات برای تراکنش‌های دارایی‌های کریپتو به منظور جداسازی مالیات خود اظهاری با نرخ مالیات ثابت 20 درصد است. علاوه بر آن، انجمن پیشنهاد می‌کند که زیان‌ها باید در سه سال بعد از سالی که در آن اتفاق افتاده منتقل و کسر شود و مالیات آن کاهش یابد.

انجمن بلاک چین ژاپن داده‌هایی را از انجمن تجارت دارایی‌های رمزنگاری شده ژاپن نقل کرد که نشان می‌دهد تعداد افرادی که حساب‌های معاملاتی دارایی‌های کریپتو در ژاپن باز می‌کنند، همچنان در حال افزایش است. تا آوریل 2023، این افراد حدود 6.8 میلیون نفر بودند. این انجمن همچنین خاطرنشان کرد که تقریباً 44 درصد از پاسخ دهندگان در نظرسنجی خود گفتند که اگر به مالیات خود ارزیابی جداگانه تغییر روش دهند، سرمایه‌گذاری خود را بیش از دو برابر خواهند کرد.

این نهاد صنعتی همچنین از دولت ژاپن می‌خواهد که مالیات بر درآمد را برای سودهایی که هنگام مبادله دارایی‌های کریپتو به دست می‌آید، حذف کند.  انجمن بلاک چین ژاپن معتقد است که این اصلاحات تعداد کاربران کریپتو در کشور و همچنین میزان سرمایه‌گذاری در دارایی‌های کریپتو را افزایش می‌دهد و در نهایت منجر به درآمد مالیاتی بالاتر برای ژاپن می‌شود.

آیا فکر می‌کنید دولت ژاپن پیشنهادهای انجمن بلاک چین این کشور برای اصلاح مالیات کریپتو را می‌پذیرد؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره درخواست انجمن بلاک چین ژاپن از توکیو برای اصلاح سیستم مالیات رمز ارزها بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.