احتمال کاهش 10 درصدی تقاضای طلا در سال 2023 در هند

احتمال کاهش 10 درصدی تقاضای طلا در سال 2023 در هند
آنچه در این مقاله میخوانید

شورای جهانی طلا (WGC) روز سه شنبه اعلام کرد که با کاهش میزان خرده‌فروشی به دنبال افزایش بی‌سابقه قیمت‌ها، تقاضا برای طلای هند در سال 2023 ممکن است 10 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یابد و به کمترین میزان در سه سال گذشته برسد.

کاهش میزان خرید در دومین مصرف‌کننده بزرگ طلای جهان می‌تواند افزایش قیمت‌های جهانی را محدود کند.

کاهش میزان تقاضا برای واردات طلا می‌تواند به کاهش کسری تجاری هند و حمایت از روپیه نیز کمک کند.

سوماسوندارام (Somasundaram PR)، مدیر ارشد اجرایی منطقه‌ای شورای جهانی طلا (WGC) در هند، گفت: “ما در مورد تقاضای طلا محتاط هستیم چون به دلیل افزایش قیمت‌های محلی و کاهش هزینه‌های اختیاری با عدم اطمینان مواجه است.” او گفت که میزان تقاضا ممکن است از 774.1 متریک تن در سال گذشته به 700 متریک تن در سال 2023 کاهش یابد.

شورای جهانی طلا (WGC) اعلام کرد که پس از آن که به دلیل افزایش قیمت‌های محلی، که به رکورد 61,845 روپیه در هر 10 گرم در این سه ماهه رسید، میزان تقاضا برای جواهرات و سرمایه‌گذاری کاهش یافت، میزان مصرف طلای هند در سه ماهه آوریل تا ژوئن 7 درصد کاهش یافت و به 158.1 تن رسید.

او گفت که افزایش قیمت طلا باعث شده است که برخی از مردم جواهرات و سکه‌های قدیمی خود را بفروشند که منجر به جهش در میزان عرضه ضایعات شده است.

داده‌ها نشان می‌دهند که در سه ماهه ژوئن، عرضه قراضه 61 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت و به 37.6 تن رسید که بالاترین میزان در نزدیک به 3 سال گذشته است.

سوماسوندارام گفت که به دلیل افزایش بی‌سابقه قیمت‌ها و از زمانی که دهلی‌نو در سال گذشته تعرفه واردات این فلز گرانبها را افزایش داد، قاچاق طلا شتاب بیشتری گرفته است.

او افزود که اپراتورهای بازار خاکستری، که طلا را از خارج از کشور قاچاق می‌کنند و برای فرار از عوارض، آن را به صورت نقدی می‌فروشند، تخفیف‌هایی ارائه کرده‌اند و در نتیجه به فروشندگان سازمان‌یافته‌ای که عوارض پرداخت می‌کنند، زیان وارد می‌کنند.

نظر شما در مورد کاهش میزان تقاضا برای طلا در دومین مصرف‌کننده بزرگ طلا در جهان چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره احتمال کاهش 10 درصدی تقاضای طلا در سال 2023 در هند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.