تعلیق فعالیت‌های Worldcoin از سوی دولت کنیا 

تعلیق فعالیت‌های Worldcoin از سوی دولت کنیا
آنچه در این مقاله میخوانید

وزارت کشور کنیا در تاریخ 2 آگوست اعلام کرد که فعالیت‌های Worldcoin در این کشور «تعلیق» شده است تا به سازمان‌های دولتی فرصتی برای ارزیابی خطرات احتمالی پروژه رمز ارزها برای امنیت عمومی داده شود. کیتوره کیندیکی (Kithure Kindiki)، وزیر کشور کنیا، در مورد عواقب نامشخصی برای افرادی که قوانین کشور را نقض می‌کنند، هشدار داد.

بررسی فعالیت‌های ورلد کوین در کنیا آغاز شد

تنها چند روز پس از آن که رگولاتور داده‌های کنیا به ساکنان هشدار داد که از اسکن کره چشم خود از طریق گوی‌های Worldcoin خودداری کنند، وزارت کشور این کشور در 2 آگوست اعلام کرد که فعالیت‌های پروژه رمز ارزهای تحت حمایت سام آلتمن (Sam Altman) را “تعلیق” کرده است. این وزارتخانه گفت که این تعلیق به سازمان‌های دولتی اجازه می‌دهد تا خطرات احتمالی این پروژه رمز ارز برای امنیت عمومی را ارزیابی کنند.

همان طور که در اواخر ماه جولای توسط Bitcoin.com News گزارش شد، دفتر کمیسر حفاظت از داده‌های کشور (ODPC) به مردم کنیا گفت که قبل از اسکن شدن محتاط‌تر باشند. هشدار دفتر کمیسر حفاظت از داده‌های کشور به دنبال گزارش‌های محلی صادر شد که نشان می‌داد جوانان کنیایی برای اسکن شدن صف کشیده بودند.

در همین حال، کیتوره کیندیکی، وزیر کشور کنیا، در بیانیه‌ای که ظاهراً با هشدار ODPC مطابقت دارد، گفت:

“آژانس‌های امنیتی، خدمات مالی و حفاظت از داده‌ها تحقیقات و بررسی‌هایی را برای اثبات صحت و قانونی بودن فعالیت‌های فوق‌الذکر آغاز کرده‌اند.”

کیندیکی همچنین نسبت به عواقب نامشخص برای هر کسی که در فعالیت‌هایی مشارکت داشته باشد که قوانین کشور را نقض می‌کند، هشدار داد.

تعلیق فعالیت‌های Worldcoin در این کشور واقع در شرق آفریقا یکی از آشکارترین اقداماتی است که تاکنون توسط یک دولت یا رگولاتور انجام شده است. در آلمان، یکی از معدود کشورهایی که نسبت به فعالیت‌های Worldcoin ابراز نگرانی می‌کند، ناظر داده‌ها اخیراً اعلام کرده که در حال بررسی این پروژه کریپتو است. در فرانسه، ناظر داده‌های این کشور قانونی بودن مجموعه داده‌های بیومتریک Worldcoin را زیر سوال برده است.

نظر شما در مورد موضع دولت کنیا در مقابل Worldcoin چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره تعلیق فعالیت‌های Worldcoin از سوی دولت کنیا  بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.