معامله 90 میلیارد دلار دارایی رمزنگاری شده در یک ماه توسط کاربران بایننس در چین

معامله 90 میلیارد دلار دارایی رمزنگاری شده در یک ماه توسط کاربران بایننس در چین
آنچه در این مقاله میخوانید

طبق گزارش‌ها، معامله‌گران در چین با وجود ممنوعیت تجارت رمز ارزها در این کشور، ۹۰ میلیارد دلار رمز ارز را از طریق Binance مبادله کرده‌اند. بر اساس گزارشی به نقل از ارقام و منابع داخلی، این حجم جمهوری خلق چین را به بزرگترین بازار بایننس تبدیل می‌کند.

با وجود ممنوعیت تجارت رمز ارزها در چین، بایننس تراکنش‌های ماهانه به ارزش 90 میلیارد دلار را در این کشور پردازش کرد

وال استریت ژورنال (Wall Street Journal) روز سه شنبه گزارش داد که با وجودی که تجارت کریپتو از سال 2021 در چین ممنوع بوده است، کاربران بایننس، بزرگترین صرافی دارایی‌های دیجیتال جهان، 90 میلیارد دلار ارز دیجیتال را در طول یک ماه در این کشور معامله کرده‌اند.

این نشریه با استناد به ارقام داخلی و همچنین تعداد کارمندان فعلی و سابق این شرکت نوشت، این فعالیت، بدون در نظر گرفتن معاملات انجام شده توسط دسته‌ای از معامله‌گران بسیار بزرگ، چین را به بزرگترین بازار بایننس تبدیل کرد که 20 درصد از حجم جهانی را به خود اختصاص داده است.

رویترز (Reuters) در گزارشی خاطرنشان کرد که این روزنامه ماهیت انجام معاملات را مشخص نکرده است. در حالی که بایننس فوراً به درخواست خبرگزاری برای ارائه اظهارنظرهای بیشتر پاسخ نداد، سخنگوی صرافی به نقل از وال استریت ژورنال (WSJ) اظهار داشت:

“وب سایت Binance.com در چین مسدود شده است و برای کاربران چینی قابل دسترسی نیست.”

در حالی که بایننس در ابتدا در چین مستقر بود، این صرافی در بحبوحه تشدید اقدامات نظارتی در اواخر سال 2017 از این کشور خارج شد. با این حال، طبق گزارش فایننشال تایمز (Financial Times) در ماه مارس، همچنین به نقل از اسناد داخلی، این غول رمز ارز چندین سال پس از ادعای مدیریت خود مبنی بر ترک سرزمین اصلی چین، پیوندهای خود را با این کشور حفظ کرد.

در چند ماه گذشته، این صرافی پیشروی رمز ارزها تحت نظارت فزاینده‌ای از سوی رگولاتورها در سراسر جهان قرار گرفته است. در ایالات متحده، بایننس به دلیل نقض قوانین اوراق بهادار و مشتقات ایالات متحده و منحرف کردن وجوه مشتریان، از سوی کمیسیون معاملات آتی کالا (Commodity Futures Trading Commission) و کمیسیون بورس و اوراق بهادار (Securities and Exchange Commission) تحت پیگرد قانونی قرار گرفت.

وزارت دادگستری ایالات متحده در تحقیقات در حال انجام خود به دنبال این است که مشخص کند آیا بایننس مسئول پولشویی و فرار از تحریم است یا خیر. در ماه ژوئن، دادستان‌های فرانسه نیز تحقیقاتی را برای بررسی پولشویی و نقض مقررات آغاز کردند.

آیا فکر می‌کنید که بایننس همچنان در چین فعال است؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره معامله 90 میلیارد دلار دارایی رمزنگاری شده در یک ماه توسط کاربران بایننس در چین بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.