تمدید کاهش تولید نفت عربستان سعودی و رنجش بیشتر مقامات ایالات متحده

تمدید کاهش تولید نفت عربستان سعودی و رنجش بیشتر مقامات ایالات متحده
آنچه در این مقاله میخوانید

عربستان سعودی اعلام کرد که به کاهش تولید نفت خود تا ماه سپتامبر ادامه خواهد داد و این روند را که ناراحتی واشنگتن را برانگیخته است، تمدید خواهد کرد.

ریاض در مورد محدودیت‌های تولید نفت اصرار دارد

بر اساس بیانیه وزارت انرژی عربستان سعودی که توسط خبرگزاری دولتی این کشور گزارش شده است، عربستان سعودی روز پنجشنبه اعلام کرد که تولید نفت خود را نزدیک به یک میلیون بشکه در روز زیر سهمیه خود برای یک ماه دیگر حفظ خواهد کرد.

محدودیت عرضه داوطلبانه که در ماه جولای و همزمان با کاهش 300 هزار بشکه در روز روسیه آغاز شد، با هدف حمایت از قیمت نفت در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد کند شدن رشد اقتصادی صورت گرفته است. اما تصمیمات قبلی مانند این، مقامات آمریکایی را ناامید کرده است که از تولیدکنندگان خواسته‌اند تا تولید خود را برای کاهش هزینه سوخت افزایش دهند.

زمانی که اوپک پلاس برای اولین بار در ماه آوریل برنامه‌های خود برای کاهش دو میلیون بشکه در روز، از جمله یک میلیون بشکه کمتر از ریاض، را اعلام کرد، کاخ سفید در آن زمان اعلام کرد که این اقدام توصیه نمی‌شود. با وجودی که قیمت نفت خام از آن زمان کاهش یافته است، قیمت بنزین در ایالات متحده اخیرا به بالاترین حد خود در 9 ماه گذشته رسیده است.

محدودیت‌های بیشتر اوپک پلاس احتمالاً مقامات دولت بایدن را که بر مهار تورم متمرکز شده‌اند، ناامید خواهد کرد. رابرت یاوگر (Robert Yawger)، معاون معاملات آتی انرژی در Mizuho Securities، در گفتگو با CNN Business، به میز خبری CNN گفت که روسیه و عربستان سعودی به قیمت‌های بالای نفت وابسته هستند.

یاوگر به سی ان ان اظهار داشت:

“این مسئله تلاش ایالات متحده برای مهار تورم را با مشکل روبرو می‌کند.”

قیمت بنزین در ایالات متحده به طور متوسط 3.869 دلار برای هر گالن بنزین است و در هفته گذشته، میانگین قیمت آن حدود 3.711 دلار در هر گالن بود. تابستان سال گذشته در ژوئن 2022، قیمت بنزین در ایالات متحده به بالاترین میانگین تاریخی 5.02 دلار در هر گالن رسید.

یاوگر به این نشریه خبری گفت: “4 دلار خطی است که اصلا ثابت نیست.” مدیر اجرایی Mizuho Securities افزود: “هنگامی که به 4 دلار رسیدید، تقاضا را از بین می‌برید. این مسئله مرخ تخم طلا را می‌کشد”. برخی از تحلیلگران قیمت بالای بنزین در ایالات متحده را به “گرمای شدید و موج گرما” نسبت می‌دهند.

در ژوئن سال 2023، شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی، از کاهش داوطلبانه تولید نفت دفاع کرد.

عبدالعزیز در مصاحبه با دن مورفی (Dan Murphy) از CNBC، گفت: “این فقط حساسیت ما بود، اگر بخواهیم بگوییم، که محیط به اندازه کافی اجازه نمی‌دهد اعتماد به نفس وجود داشته باشد. بنابراین، انجام اقدامات احتیاطی باعث می‌شود که شما در سمت امن قرار بگیرید. و این بخشی از چرخه معمولی است که ما در اوپک مستقر کرده‌ایم، که مبتکرانه و بازدارنده است. آن ابزار با ماست. این بدان معنا نیست که ما مطمئن هستیم که اوضاع به سمت چپ یا راست تغییر خواهد کرد.”

نظر شما در مورد پایبندی عربستان سعودی به کاهش نفت خود برای یک ماه دیگر چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره تمدید کاهش تولید نفت عربستان سعودی و رنجش بیشتر مقامات ایالات متحده بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.