اکثر آمریکایی‌ها اقتصاد ایالات متحده را در حال زوال می‌بینند

اکثر آمریکایی‌ها اقتصاد ایالات متحده را در حال زوال می‌بینند
آنچه در این مقاله میخوانید

بر اساس نظرسنجی جدید سی اِن اِن (CNN)، با وجود ماه‌ها ثبت شاخص‌های اقتصادی مثبت فزاینده، بیشتر آمریکایی‌ها همچنان عقیده دارند که وضعیت اقتصاد در حال بدتر شدن است.

نظرسنجی سی ان ان نشان می‌دهد که بیشتر مردم اقتصاد را در حال زوال می‌بینند

نظرسنجی انجام شده روی 1,279 بزرگسال نشان داد که 51 درصد از آنها فکر می‌کنند که اقتصاد ایالات متحده همچنان در رکودی قرار دارد که در حال بدتر شدن است، حتی اگر شاخص‌هایی مانند رشد شغل، تولید ناخالص داخلی (GDP) و تورم تثبیت یا بهبود را نشان دهند. این بدبینی مداوم در حالی رخ می‌دهد که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، به آغاز کارزار انتخاباتی مجدد خود در سال 2024 علیه رقبای جمهوری‌خواه نزدیک شده است.

CNN این نظرسنجی را از اول تا 31 جولای، با استفاده از ترکیبی از نظرسنجی‌های آنلاین و مصاحبه‌های تلفنی زنده انجام داد. نتایج دارای حاشیه خطای مثبت یا منفی 3.7 درصد هستند.

نگرانی‌های اقتصادی زمانی غالب شد که از پاسخ‌دهندگان خواسته شد مهم‌ترین مسئله‌ای را که امروز آمریکا با آن مواجه است، ذکر کنند. تقریباً نیمی از آنها به مسائلی مانند تورم، فقر و وضعیت کلی اقتصاد اشاره کردند. نارضایتی از امور مالی شخصی نیز همچنان بالا است و 55 درصد گفته‌اند که از وضعیت خود ناراضی هستند.

شکاف حزبی در ادراکات اقتصادی همچنان قابل توجه است. در حالی که اکنون 39 درصد از دموکرات‌ها می‌گویند اقتصاد در حال بهبود است، تنها 26 درصد از مستقل‌ها و 23 درصد از جمهوری‌خواهان این دیدگاه را دارند. احساس بدتر شدن اقتصاد همچنان در میان مستقل‌ها (51 درصد) و جمهوری‌خواهان (74 درصد) گسترده است.

با این حال، محبوبیت بایدن نسبت به پایین‌ترین سطح تابستان گذشته افزایش یافته است. نظرسنجی جدید میزان رضایت کلی از او را 41 درصد نشان می‌دهد که تا حد زیادی نسبت به فصل بهار تغییر نکرده است. رضایت از او در زمینه مدیریت اقتصاد (37٪) و تورم (30٪) کم است.

اکثر آمریکایی‌ها گزارش می‌دهند که تغییراتی، مانند تغییر خرید مواد غذایی (71٪)، کاهش هزینه‌های مربوط به تفریح و سرگرمی (70٪)، و کاهش استفاده از اتومبیل شخصی (48٪)، را برای برآمدن از عهده هزینه‌های مالی در زندگی خود ایجاد می‌کنند. نیمی از آنها می‌گویند که آنها برنامه‌های سفر تابستانی خود را به دلیل هزینه‌ها تغییر داده‌اند. اما برخی از تأثیرات در امتداد خطوط حزبی دوشاخه می‌شوند و جمهوری‌خواهان احتمالاً کاهش در استفاده از اتومبیل شخصی را گزارش می‌دهند.

کنگره در این نظرسنجی عملکرد ضعیفی داشت و 68 درصد گفتند که قانونگذاران به طور مؤثر به مسائل عمده رسیدگی نکرده‌اند. در حال حاضر، اکثر آنها در مورد حل این مشکلات، به جمهوری‌خواهان کنگره (54 درصد) اعتماد بیشتری نسبت به بایدن (45 درصد) دارند. سیاست اقتصادی بایدن برای جلب حمایت و ارتقای رتبه رئیس جمهور تلاش کرده است.

نظرسنجی سی‌ ان‌ ان نشان می‌دهد که پیام‌های اقتصادی ممکن است هر دو طرف را با شکل‌گیری رقابت‌های ریاست‌جمهوری 2024 به چالش بکشد. بدبینی مداوم در میان رای‌دهندگان کلیدی می‌تواند استدلال دموکرات‌ها در مورد بهبود را پیچیده کند.

در حالی که ایالات متحده شاهد شاخص‌های اقتصادی دلگرم‌کننده بوده است، سه مورد از بزرگترین ورشکستگی بانک‌ها در تاریخ ایالات متحده در بهار گذشته روی داد. رگولاتورهای ایالات متحده به تازگی بانک تری استیت هارتلند (Heartland Tri-State Bank) را تعطیل کردند و رتبه بندی Fitch رتبه ایالات متحده را در این هفته کاهش داد.

نظر شما در مورد آخرین نظرسنجی CNN در مورد آن چه آمریکایی‌ها در مورد اقتصاد ایالات متحده فکر می‌کنند، چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره اکثر آمریکایی‌ها اقتصاد ایالات متحده را در حال زوال می‌بینند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.